Rower Maxim MC 1.5.6
Praktyczny i wygodny rower miejski - Maxim MC 1.5.6.
Rower miejski Maxim Mc 1.5.6 to jeden z naszych bestsellerów. Jego niecodzienny wygląd oraz kolorystyka jest wzorowana na rowerach holenderskich. Jak na rower miejski, model 1.5.6 jest niezwykle lekki, co umożliwia łatwe przenoszenie go na przykład po schodach. Ramę roweru Maxim 1.5.6. stanowi aluminiowa mocna konstrukcja.
Z uwagi na fakt, że podczas jazdy w mieście nie raz trzeba pokonywać podjazdy, w modelu 1.5.6 zdecydowano się na zastosowanie 6-biegowego napędu, który z pewnością spełni oczekiwania użytkownika. Płynna zmiana przełożeń jest możliwa dzięki komponentom, z jakich został zbudowany napęd, są to: przerzutka tylna Shimano Tourney oraz współpracująca z nią kultowa manetka Shimano Revoshift. Oba elementy, w które został wyposażony rower Maxim 1.5.6. gwarantują długą i bezawaryjną pracę. Dla zapewnienia bezpieczeństwa rower miejski Maxim MC 1.5.6 posiada hamulce typu v-brake, które zagwarantują dużą siłę hamowania oraz są łatwe i tanie w serwisie. Do dodatkowych zalet tego roweru miejskiego Maxim 1.5.6. można zaliczyć wyposażenie dodatkowe: błotniki, oświetlenie, bagażnik, kosz wiklinowy oraz podpórkę.
Maxim MC 1.5.6 – rower dla osób praktycznych
Rower Maxim MC 1.5.6 to bardzo ciekawa propozycja z gamy rowerów miejskich do kwoty 2000 zł. Jego design to gwarancja wyróżnienia się na tle innych jednośladów, a solidne komponenty zapewniają możliwość pokonywania długich dystansów i tym samym niezapominane wrażenia z jazdy. Wygodne wyprofilowane siodełko, rama i kierownica są tak zaprojektowane, by możliwe było komfortowe utrzymywanie wyprostowanej pozycji, sprzyjającej powolnej miejskiej jeździe. Rower Maxim 1.5.6. został wyposażony w pojemny koszyk wiklinowy, który będzie niezastąpioną pomocą przy transportowaniu zakupów. Koszyk możesz zdjąć i zabrać ze sobą do sklepu zamiast torebki, co z pewnością ułatwi zakupy i codzienne sprawunki. Oczywiście to niejedyne zastosowanie tego akcesorium – koszyk przyda się na piknikowy wyjazd za miasto albo jako pojemnik na bidon, by móc szybko po niego sięgnąć podczas letnich upałów. Rower miejski Maxim dostępny jest w przyjemnej, pastelowej kolorystyce w kilku wariantach do wyboru.
Rower miejski Maxim MC 1.5.6 – zalety:
- Wygodny i praktyczny rower miejski Maxim stworzony do jazdy po ścieżkach rowerowych, miejskich uliczkach i jezdni.
- Wyposażony w pojemny koszyk oraz bagażnik.
- Błotnik oraz osłona łańcucha chronią przed zachlapaniem wodą i błotem.
- Przyjemna dla oka kolorystyka.
- Ilość biegów
- 6
- Materiał ramy
- aluminium
- Amortyzacja
- sztywny widelec
- Płeć
- damskie
- Przerzutka tył
- Shimano TOURNEY
- Kolor
- biały
brązowy
niebieski
szary - Rama
- alu 6061
- Widelec
- Sztywny
- Przerzutka tylna
- Shimano Tourney
- Kaseta/wolnobieg
- Shimano MF-TZ500 14-28T 6 speed
- Manetki
- Shimano Revoshift RS-35 6 speed
- Korba
- Deta alloy 40T
- Hamulce
- Promax alloy TX-117
- Dźwignie hamulcowe
- Promax
- Obręcze
- MACH1 ER-10
- Piasty
- Aluminiowe
- Opony
- 700 x 38C C-1446 CST
- Kierownica
- JP-S235
- Mostek
- Zoom alloy MTS-C331
- Siodło
- SELLE ROYAL 8494HC
- Bagażnik
- BUCHEL ALU
- Lampa przód
- Led
- Lampa tył
- Led
- Podpórka
- 24-28 NH-KC22AAJ
- Waga
- 15,7 kg
- *
- Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.
Brak opinii klientów w tej chwili.
JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?
Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!
Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz
Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.
Geometria ramy ma ogromne znaczenie!
To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.
Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.
Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.
Jak dobrać rozmiar roweru?
Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.
Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.
Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).
Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.
Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:
dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.
dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.
dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.
Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.
Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.
Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.
Matematyka to nie wszystko
Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.
To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.
Przeczytaj też artykuł: jak dobrać rozmiar koła.
Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!
W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.
Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela
Długość wewnętrznej strony nogi [cm] | Rozmiar ramy w calach | Rozmiar ramy w cm | ||
Rower MTB koła 26” i 27,5” | Rower MTB koło 29” | Rower trekkingowy, crossowy i miejski | Rower szosowy | |
66 | 15 | 16 | 17 | 44 |
68 | 15 | 16 | 17 | 45 |
70 | 16 | 17 | 18 | 46 |
72 | 16 | 17 | 18 | 48 |
74 | 17 | 18 | 19 | 49 |
76 | 17 | 18 | 19 | 50 |
78 | 18 | 19 | 20 | 51 |
80 | 18 | 19 | 20 | 53 |
82 | 19 | 20 | 21 | 54 |
84 | 19 | 20 | 21 | 55 |
86 | 19 | 20 | 22 | 57 |
88 | 20 | 21 | 22 | 58 |
90 | 20 | 21 | 23 | 59 |
92 | 21 | 22 | 23 | 61 |
94 | 21 | 22 | 24 | 62 |
Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej