• -10%

Rower Cannondale Bad Boy 1 2023

Zaoszczędź 10%
9 899,10 zł Zaoszczędź 10%
10 999,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 10 999,00 zł
Kolor
Rozmiar koła
Rozmiar ramy
Obecnie brak na stanie Ilość help_outlineZapytaj o produkt
Rower Cannondale Bad Boy 1 2023

Rower Cannondale Bad Boy 1 2023

Akceptuję zasady polityki prywatności  

Kup za 45,00 zł i otrzymaj darmową dostawę

Cannondale Bad Boy 1 - dopracowana perfekcja

Cannondale Bad Boy 1 2023 to rower miejski, który jednym słowem stał się miejską legendą na tle innych jednośladów. Dostępny w ofercie Cannondale rowery pod nazwa Bad Boy cieszą już swoich użytkowników od blisku 10 lat. Nie sposób nie przyznać tej amerykańskiej marce, że prezentowanym modelem wyprzedziła swoje czasy i jak zawsze skonstruowała coś świetnego, ale zacznijmy od początku. Rama modelu Bad Boy 1 to aluminiowa hydroformowana baza, która ze względu na wygładzone spawy można pomylić z karbonem. Klasa aluminium z jakiej został wykonany tej miejski zawodnik to SmartForm C1 czyli najwyższa dostępna forma aluminium oferowana przez Cannondale. Dla wzbogacenie i podkreślenia jego agresywności otrzymał on czarny kolor określony mianem Matte Black. Jazda w miejskich warunkach to często zostawianie roweru przy różnego rodzaju stojakach. Dla zwiększenia bezpieczeństwa roweru w tym szczególnie powłoki lakierniczej Cannondale stworzył autorski system Urban Armor widoczny na górnej poziomej części ramy. System ten pozwala opierać Bad Boy 1 o różne rodzaju elementy bez obaw o zarysowanie czy uszkodzenie ramy. Na uwagę zasługuje również geometria, która daje Ci możliwe jak najlepsze wrażenia z jazdy nie ujmując przyczepności czy funkcjonaliści całości. 

Rower miejski Cannondale Bad Boy 2023 – nowoczesne komponenty!

Dla mniej wprawionego oka może wydawać się, że Cannondale Bad Boy 1 nie został wyposażony w żadnego rodzaju napęd a jedynie “jakiś pasek”. Nic bardziej mylnego jak już wcześniej wspomnieliśmy Cannondale wyprzedza swoich konkurentów w działaniu i nie inaczej było tutaj. Klasyczny zewnętrzny napęd z łańcuchem widoczny np. w Bad Boy 2 i Bad Boy 3 został zastąpiony nowatorskim rozwiązaniem firmy Gates. Tzw. paskowy napęd, który został tutaj zastosowany to rozwiązanie coraz częściej widoczne w rowerach miejskich. System ten posiada nie tylko wyższą kulturę pracy a dodatkowo cichość, czystość i wręcz bezobsługowość. Zastosowanie tego rozwiązania marki Gates jest możliwe dzięki wewnętrznemu systemowi napędowemu Shimano Alfine. Połączenie to sprawia, że zmiana biegów jest wręcz niewyczuwalna a pedałowanie ciągłe i płynne. Ilość biegów jaką otrzymujemy w modelu Cannondale Bad Boy 1 to 8 speed, stąd rowerem śmiało możesz jeździć w mieście jak i poza nim. Stopniowanie przedniej korby Gates S150 46T wraz z piastą Alfine umożliwią Ci podjechanie pod niejedną górkę. Podobnie jak młodsi braci tak i ten prezentowany egzemplarz posiada tarczowe hamulce hydrauliczne marki Shimano o oznaczeniu MT400 wraz z tarczami o średnicy 160 mm. Na koniec dwa słowa o kołach, które zgodnie z zasadą konstruowania modeli Bad Boy posiadają rozmiar 27,5 cala. Jak już wcześniej Wam mówiliśmy zabieg ten zwiększa komfort, mobilność i przyczepność roweru. Koła te zbudowano na obręczach firmach Cannondale o podwójnych ściankach z wykorzystaniem opon WTB Byway o szerokości 40 mm. W dużym skrócie czego chcieć więcej. 

Cannondale Bad Boy 1 2023 - komu chcemy go polecić?

Cannondale Bay Boy 1 to rower miejski, który próżno szukać w innych firmach. Jest dopracowany, przemyślany z bogatą historią i świętym designem. Na przestrzeni ostatnich 10 lat rower przeszedł długa drogę aby gwarantować to co najlepsze. Gratką, którą zostawiliśmy na koniec jest system oświetlenia zintegrowany z przednim widelcem Lefty LightPipe i sztyca pod siodłową LightSkin. Dzięki temu lampy masz zawsze przy sobie i nie musisz się martwić o ich demontaż. Dodatkowym atutem jest możliwości ładowanie oświetlenia na USB. Rower miejski do zadań specjalnych? tylko Cannondale Bad Boy 1 2023.

Rower miejski Cannondale Bad Boy 1 2023 – zalety:

- rama z aluminium C1 wraz z systemem Urban Armor

- napęd Shimano Alfine 8s wraz z Gates

- tarczowe hamulce hydrauliczne MT400

- zintegrowane oświetlenie

Ilość biegów
8
Materiał ramy
aluminium
Amortyzacja
sztywny widelec
Płeć
męskie
Przerzutka tył
Shimano ALFINE
Kolor
czarny
Rama
Bad Boy OPI, SmartForm C1 Alloy, integrated Urban Armor bumper, BSA, 1-1/8" headtube, sliding dropout
Widelec
Lefty LightPipe rigid, integrated SuperNova LED lightstrip, USB rechargeable battery, 1-1/8" steerer
Kaseta/wolnobieg
Gates, CDX, 22T
Łańcuch
Gates Carbon Drive, CDX Centertrack, 113T
Manetki
Shimano Alfine Rapidfire, 8-speed
Korba
Gates S150, Gates Belt Drive CDX sprocket 46T
Wkład suportu
Thun Zumba
Hamulce
Shimano MT400 hydro disc
Tarcze hamulcowe
160/160mm RT26/RT30 rotors
Dźwignie hamulcowe
Shimano MT401 hydraulic disc
Obręcze
Cannondale, double wall w/eyelets, 32h
Piasty
(F) Lefty 50 front / (R) Shimano Alfine 8-speed internal rear
Szprychy
Stainless Steel, 14g
Opony
WTB Byway, 650b x 40c
Kierownica
Cannondale Riser, 6061 Alloy, 18mm rise, 8° back, 4° up, 680mm
Mostek
Bad Boy Si, integrated sandwich stem, 65mm
Stery
FSA Cartridge Bearing
Siodło
Fabric Scoop Radius Elite, cro-mo rails
Sztyca
LightSkin w/ integrated rear LED light, 31.6, USB Rechargeable
*
Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.

Brak opinii klientów w tej chwili.

JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?

Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!

Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz

Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.

Geometria ramy ma ogromne znaczenie!

To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.

Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.

Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.

Jak dobrać rozmiar roweru?

Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.

Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.

Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).

Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.

Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:

  • dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.

Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.

Matematyka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.

To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.

Przeczytaj też artykułjak dobrać rozmiar koła.

Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.

Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela

Długość wewnętrznej strony nogi [cm]

Rozmiar ramy w calach

Rozmiar ramy w cm

Rower MTB koła 26” i 27,5”

Rower MTB koło 29”

Rower trekkingowy, crossowy i miejski

Rower szosowy

66

15

16

17

44

68

15

16

17

45

70

16

17

18

46

72

16

17

18

48

74

17

18

19

49

76

17

18

19

50

78

18

19

20

51

80

18

19

20

53

82

19

20

21

54

84

19

20

21

55

86

19

20

22

57

88

20

21

22

58

90

20

21

23

59

92

21

22

23

61

94

21

22

24

62

Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło