• -23%

Rower GT Zaskar Comp 2021

Zaoszczędź 23%
5 543,23 zł Zaoszczędź 23%
7 199,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 7 199,00 zł
Kolor
Rozmiar koła
Rozmiar ramy
Obecnie brak na stanie Ilość help_outlineZapytaj o produkt
Rower GT Zaskar Comp 2021

Rower GT Zaskar Comp 2021

Akceptuję zasady polityki prywatności  

Kup za 45,00 zł i otrzymaj darmową dostawę

GT Zaskar Comp 2021 - aluminiowy kunszt technologiczny!

Myślisz o nowym rowerze górskim? Z całą pewnością musisz wziąć pod uwagę nowego przedstawiciela XC a mianowicie GT Zaskar Comp. Idealna maszyna na weekendowe wyścigi, ale i również niedzielne eksplorowanie nowych tras w Twojej okolicy. Za co przede wszystkim pokochasz model Zaskar Comp 2021? Według Nas będzie to rama, która jest niezwykłym dziełem marki GT pełnym kunsztu i technologii. Zastosowanie rozwiązania Triple Triangle, która podnosi sztywność roweru, poprawia właściwości jezdne oraz znacznie ogranicza wibrację. To wszystko abyś mógł pruć pełnym gazem tam gdzie tylko zechcesz. Obojętnie nie można przejść również obok kolorystyki, która w wersji Zaskar Comp po prostu wymiata! Czerwony krwisty kolor wraz z domieszką czarnych wstawek sprawia, że rower wygląda agresywnie i jest gotowy do działania.

Rower górski GT Zaskar Comp – pogromca leśnych singli

Co dalej? wymiatanie w górach, ale i na bardziej spokojnych odcinkach wymaga solidnego napędu, stąd Zaskar Comp 2021 posiada 12-biegowy napęd marki Sram skrojony na miarę oczekiwań. Przerzutka to model NX Eagle, który jest ceniony za swoją wysoką kulturę pracy oraz sztywność, szczególnie potrzebną podczas zjazdów. Kaseta wraz z łańcuchem i korbą zostały wybrane z grupy Sram SX Eagle, dzięki temu współpracują ze sobą idealnie, dając tym samym możliwie najlepszy efekt. Stopniowanie kasety 11-50T oraz korby 34T ułatwi pokonywanie wszelkiego rodzaju podjazdów, ale i dać w palnik na prostej czy finiszu. Zgodnie z duchem dzisiejszych rowerów mtb o charakterze XC cały napęd obsługujesz jedną manetką ulokowaną po prawej stronie kierownicy. Zabawa w bike parku czy szybki sprint po leśnych ścieżkach? Rower górski GT Zaskar Comp będzie zawsze z Tobą, gotowy na nowe wyzwania, a wszystko dzięki przedniemu amortyzatorowi.

Komponent, o którym teraz powiemy również został wybrany z górnej półki, wszystko aby zagwarantować najlepsze wrażenia z jazdy! Za amortyzację odpowiada powietrzny amortyzator Rock Shox Recon RL o skoku 100 mm w idealnie komponujące się czarnej kolorystyce. Na uwagę zasługuje również blokada skoku, która dla ułatwienia użytkowania została ulokowana na kierownicy, abyś zawsze miał ją pod ręką. Ostra jazda w dół w sposób oczywisty łączy się w adekwatną siłą hamowania.

Aby sprostać temu wyzwaniu marka GT w rowerze Zaskar postawiła na sprawdzone w boju hamulce hydrauliczne marki Shimano o oznaczeniu MT400. Świetna kultura pracy, łatwy i niedrogi serwis stawiają je w czołówce hamulców hydraulicznych. Koła w tym poskramiaczu górskich szlaków to 29 calowe obręcze marki WTB model ST i21 dedykowane do tubeless wraz piastami w standardzie Boost i oponami Vittoria Barzo o szerokości 2,25 cala. Do budowy kokpitu marka GT w modelu Zaskar Comp 2021 wykorzystała komponenty również marki WTB oraz własne desygnowane elementy swoim logiem. 

Zaskar Comp - komu polecamy tą maszynę?

GT Zaskar Comp 2021 to rower górski, który z całą pewnością możemy polecić każdemu miłośnikowi jazdy w terenie. Wysokiej klasy aluminiowa rama, przedni amortyzator RockShox oraz napęd 12-biegowy z serii Sram to kilka z mocnych zalet modelu Zaskar Comp. Świetnie połączenie wszystkich elementów sprawia, że rower wygląda nieziemsko, dając tym samym wrażenie, że jest on dużo droższy niż faktycznie jest. Rower XC, które sprosta wymaganiom nawet tym największym? GT Zaskar Comp 

Rower górski GT Zaskar Comp 2021 – zalety:

- aluminiowa rama wraz z technologią Triple Triangle

- napęd 1x12 Sram NX Eagle

- solidne koła

- amortyzator Rock Shox Recon

Ilość biegów
12
Materiał ramy
aluminium
Amortyzacja
przednia
Płeć
męskie
Przerzutka tył
Sram NX Eagle
Kolor
czarny
czerwony
Rama
Zaskar Alloy Frame, Triple Triangle™ Frame Construction feat. Floating Seatstays, BSA 73mm, Boost 12x148 Thru-Axle, Tapered Head Tube
Widelec
RockShox Recon TBA RL, 100mm, 15x110 Boost, Remote Lockout, Maxle Lite, 51mm Offset
Przerzutka tylna
SRAM NX Eagle
Kaseta/wolnobieg
SRAM SX Eagle, 11-50, 12-speed
Łańcuch
SRAM SX Eagle, 12-speed
Manetki
SRAM SX Eagle, 12-speed
Korba
SRAM SX Eagle Power Spline, 34t
Hamulce
Shimano MT400 Hydro Disc
Tarcze hamulcowe
160/160mm Rotors
Dźwignie hamulcowe
Shimano MT400 Hydro Disc
Obręcze
WTB ST i21 TCS 2.0, 32h, Tubeless Ready
Szprychy
Stainless Steel, 14g
Opony
Vittoria Barzo, 27.5/29 x 2.25", Wire Bead
Kierownica
GT All Terra Alloy Riser, Double-Butted, 15mm Rise, 7° Rise, 760mm Width
Mostek
GT All Terra 3D Forged Alloy, 31.8, 7°, 80mm
Chwyty
GT Statement
Stery
FSA No.42E, Integrated
Siodło
WTB Silverado Sport
Sztyca
GT All-Terra Micro Adjust Alloy Seat Post, 30.9mm
*
Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.

Brak opinii klientów w tej chwili.

JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?

Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!

Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz

Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.

Geometria ramy ma ogromne znaczenie!

To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.

Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.

Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.

Jak dobrać rozmiar roweru?

Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.

Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.

Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).

Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.

Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:

  • dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.

Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.

Matematyka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.

To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.

Przeczytaj też artykułjak dobrać rozmiar koła.

Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.

Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela

Długość wewnętrznej strony nogi [cm]

Rozmiar ramy w calach

Rozmiar ramy w cm

Rower MTB koła 26” i 27,5”

Rower MTB koło 29”

Rower trekkingowy, crossowy i miejski

Rower szosowy

66

15

16

17

44

68

15

16

17

45

70

16

17

18

46

72

16

17

18

48

74

17

18

19

49

76

17

18

19

50

78

18

19

20

51

80

18

19

20

53

82

19

20

21

54

84

19

20

21

55

86

19

20

22

57

88

20

21

22

58

90

20

21

23

59

92

21

22

23

61

94

21

22

24

62

Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło