• -34%

Rower Cannondale Scalpel HT Carbon 3 2023

Zaoszczędź 34%
12 077,34 zł Zaoszczędź 34%
18 299,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 18 299,00 zł
Kolor
Rozmiar koła
Rozmiar ramy
Ostatnie sztuki w magazynie Ilość help_outlineZapytaj o produkt
Rower Cannondale Scalpel HT Carbon 3 2023

Rower Cannondale Scalpel HT Carbon 3 2023

Akceptuję zasady polityki prywatności  

Kup za 45,00 zł i otrzymaj darmową dostawę

Rower górski - Cannondale Scalpel HT Carbon 3 2023

Cannondale Scalpel HT Carbon 3, to zupełnie nowe wcielenie legendy, którego celem jest godne zastąpienie przednika jakbym był model F-Si. Cały dorobek jaki model Cannondale F-Si wniósł do segmenty rowerów XC został teraz przeniesiony do jeszcze lepszej i bardziej agresywnej wersji Scalpela HT.
Tym rower górskim Cannondale jeszcze raz udawania, że w tej dziedzinie nie ma sobie równych! Cechy jakie mogą podsumować nową wersję roweru XC od Cannondale, to wydajność, szybkość, wytrzymałość i niezłomność. Można powiedzieć, że tymi cechami powinno opisywać się człowieka, a nie maszynę, ale w tym przypadku nie można postąpić inaczej - rower górski Cannondale Scalpel, to prawdziwy wyjadacz. 

Rower MTB 29 cali - Cannondale

Cannondale jako firma nigdy nie zostaje z tyłu, ponieważ zawsze stara patrzeć się w przód, aby być przed konkurencją. W modelu Scalpel HT Carbon 3 możemy z dużą łatwością dostrzec, że korzysta ona z najbardziej aktualnych technologii i innowacji dostępnych na rynku. Rama w tym modelu, to szczyt i niezwykły kunszt inżynierii. Zupełnie nowy projekt wykonany z karbonu, który korzysta ze sprawdzonej technologii proportional response według, której cały rower pracuje zawsze tak samo, niezależnie od rozmiaru, a to wszystko aby każdemy zapewnić takie same wrażenia z jazdy.

Utrzymanie rowerzysty centralnie między kołami Scalpela HT Carbon sprawia, że sama maszyna prowadzi się nieziemsko i zapewnia niedostępną wcześniej trakcję. Sam Cannondale Scalpel HT porusza się na 29 calowych kołach powstałych w oparciu o obręcze Stan’s , piasty Shimano i opony Schwalbe w dwóch wersjach Racing Ray i Racing Ralph o szerokości 2,25 cala. Cały system jest przystosowany do montażu systemu tubeless. Dodatkowo w przednim kole możesz dojrzeć Wheel Sensor, który jest odpowiedzialny za przekazywanie najważniejszych informacji o rowerze - w skrócie licznik masz już w zestawie :)

Wysokiej klasy amortyzator MTB - Rock Shox SID SL

Zawody XC, szybka jazda podczas zjazdów i komfort ridera, to nie tylko światowej klasy rama, ale również przedni amortyzator, który w modelu Scalpel HT Carbon 3 jest naprawdę wysoko. Model Rock Shox SID SL, to egzemplarze ceniony przez bardziej zaawansowany kolarzy. Czułość pracy jak i wysoka kultura działania to cechy, które skupiają się wokół tego amortyzatora rowerowego. Na duży plus należy również zaznaczyć możliwość jego blokady poprzez manetkę, która zawsze jest pod ręką. 

Napęd to część roweru, która zwykle budzi najwięcej zachwytu i mocno absorbuje naszą uwagę, w modelu Cannondale Scalpel HT 3 w sumie nie może to dziwić! 12-rzędowa konstrukcja oparta o jedne z najlepszych komponentów dostępnych na rynku, a mowa tutaj o grupie Shimano XT i Shimano SLX. Dzięki nim praca napędy jest płynna, precyzyjna i niewiarygodnie szybka. Nie ważne czy potrzebujesz dać gazu na prostej lub spóźniłeś zmianę biegu pod górę - Shimano XT zawsze stanie na wysokości zadania. Na koniec dwa słowa o hamulach w rowerz górskim Cannondale Scalpel HT, który korzysta z modelu Shimano Deore M6100 i tarcz hamulcowych o średnicy 160mm. To połączenie jest zupełnie adekwatne zarówno do startów w zawodach XC, czy do bardziej amortysotkej ekslopracji wcześniej niedostępnych tras rowerowych na 29 calowych kołach.

Rower górski Cannondale Scalpel HT Carbon 2 2023 – zalety:

- najnowocześniejsza rama

- najlepsze komponenty grup Shimano XT i SLX

- 29 calowe koła

Ilość biegów
12
Materiał ramy
carbon
Amortyzacja
przednia
Płeć
męskie
Przerzutka tył
Shimano XT
Kolor
czarny
zielony
żółty
Rama
Cannondale Carbon, Proportional Response Design, PF30-83, tapered head tube, Speed Release 12mm thru axle w/UDH hanger, 55mm chainline
Widelec
RockShox SID SL Select+ RL, 100mm, Debonair, remote lockout, 15x110mm thru-axle, tapered steerer, 44mm offset
Przerzutka tylna
Shimano XT
Kaseta/wolnobieg
Shimano SLX, 10-51, 12-speed
Łańcuch
Shimano SLX, 12-speed
Manetki
Shimano SLX, 12-speed
Korba
Cannondale 1, BB30a, OPI SpideRing, 34T
Wkład suportu
Cannondale Alloy PF30-83
Hamulce
Shimano M6100 hydraulic disc
Tarcze hamulcowe
160/160mm RT64 rotors
Dźwignie hamulcowe
Shimano M6100 hydraulic disc
Obręcze
Stan's NoTubes Crest MK4, 28h, tubeless ready
Piasty
(F) Shimano MT410, 15x110mm thru-axle / (R) Shimano MT510, 12x148mm thru-axle
Szprychy
DT Swiss Competition
Opony
(F) Schwalbe Racing Ray EVO, 29 x 2.25", Twinskin, tubeless ready, (R) Schwalbe Racing Ralph EVO, 29 x 2.25", SnakeSkin, Addix compound, tubeless ready
Kierownica
Cannondale 2 Flat, butted 2014 Alloy, 31.8mm, 3° rise, 8° sweep, 760mm
Mostek
Cannondale 2, 6061 Alloy, 31.8, 7°
Chwyty
Cannondale XC Silicone
Stery
Integrated, 1-1/8 to 1.5", sealed angular contact bearings
Siodło
Fabric Scoop Shallow Elite, hollow cro-mo rails
Sztyca
C2 Carbon, 27.2x400mm
Extra
Cannondale Wheel Sensor
*
Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.

Brak opinii klientów w tej chwili.

JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?

Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!

Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz

Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.

Geometria ramy ma ogromne znaczenie!

To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.

Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.

Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.

Jak dobrać rozmiar roweru?

Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.

Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.

Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).

Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.

Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:

  • dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.

Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.

Matematyka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.

To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.

Przeczytaj też artykułjak dobrać rozmiar koła.

Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.

Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela

Długość wewnętrznej strony nogi [cm]

Rozmiar ramy w calach

Rozmiar ramy w cm

Rower MTB koła 26” i 27,5”

Rower MTB koło 29”

Rower trekkingowy, crossowy i miejski

Rower szosowy

66

15

16

17

44

68

15

16

17

45

70

16

17

18

46

72

16

17

18

48

74

17

18

19

49

76

17

18

19

50

78

18

19

20

51

80

18

19

20

53

82

19

20

21

54

84

19

20

21

55

86

19

20

22

57

88

20

21

22

58

90

20

21

23

59

92

21

22

23

61

94

21

22

24

62

Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło