FAQ

Dla ułatwienia i zaoszczędzenia Twojego czasu przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania - FAQ. Dodatkowo podzieliśmy poniższe pytania na te, które możesz zadać przed zakupem i te które możesz zadać po zakupie.

Zanim dokonasz zakupu:

1. Jaki produkt jest najlepszy dla Ciebie?

a) Rowery – w celu doboru odpowiedniego typu roweru odwiedź zakładkę Porady i sprawdź jaki rower będzie najlepiej spełniał Twoje oczekiwania, artykuł „Jaki typ roweru wybrać?” na pewno Ci w tym pomoże. Gdy już wybierzesz typ roweru, czas na dobór rozmiaru ramy. Sprawdź nasz artykuł „Jak dobrać odpowiedni rozmiar ramy roweru”, który w zależności od typu roweru powie Ci, jaki rower odpowiada Twojemu wzrostowi. Gdybyś dalej miał jakiekolwiek pytania lub wątpliwości skontaktuj się z naszym zespołem, a chętnie wszystko wyjaśnimy.

b) Odzież i kaski rowerowe – w tym wypadku również masz dostępne określone rozmiary danego produktu najczęściej opisane parametrami tj. obwód głowy, obwód w pasie, długość nogawki czy rękawa. W przypadku gdybyś nie miał pewności czy dany rozmiar jest dla Ciebie czekamy na kontakt.

c) Części i akcesoria – gdy masz wątpliwość, czy dana rzecz sprosta Twoim wymaganiom, jest odpowiednia dla Ciebie lub czy będzie pasować do Twojego roweru odwiedź nasz blog, bądź skonsultuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

2. Jak mogę znaleźć produkt w sklepie?

W tym wypadku masz dwie opcje:
a) Jeżeli wiesz jaki konkretnie produkt Cię interesuje, wpisz jego nazwę w polu wyszukiwania, na samej górze strony;

b) Gdy chcesz sprawdzić wszystkie potencjalne opcje dla grupy produktów, przejdź przez menu kategorii, a następnie skorzystaj z filtrów w lewej części strony, w celu zawężenia opcji wyszukiwania.

3. W jaki sposób złożyć zamówienie w sklepie?

Masz w tym wypadku kilka opcji. Po wybraniu odpowiedniego produktu, dodaj go do koszyka i kontynuuj zakupy lub przejdź do jego realizacji. W celu finalizacji transakcji zostaniesz przeniesiony do Koszyka, gdzie będziesz mógł wybrać sposób dostawy i płatności.

Do złożenia zamówienia nie potrzebujesz posiadać konta w sklepie rowerowym RepubikaRowerowa.pl, zakupy możesz zrobić również w opcji Zakupy bez logowania. Jednak zachęcamy Cię do założenia konta w naszym sklepie, daje ono możliwość szybkiego przejścia przez proces zakupowy, dostęp do historii zakupów oraz szybkie sprawdzenie statusu zamówienia.

Jeśli masz jakikolwiek problem z zamówieniem możesz złożyć je również telefonicznie. Zadzwoń do nas i złóż zamówienie, przy okazji skorzystaj z rad naszego zespołu :)

4. Jak wybrać odpowiedni produkt i sprawdzić jego dostępność?

W każdym produkcie po prawej stronie zdjęcia znajdują się przyciski, które opisują jego parametry. Przed dodaniem towaru do koszyka, należy wybrać odpowiedni przycisk lub konfigurację przycisków, które będą opisywać produkt. W przypadku rowerów, najczęściej będziesz mógł wybrać parametry takie jak kolor, rozmiar ramy czy rozmiar koła. Pamiętaj może się zdarzyć, że produkt w danej konfiguracji nie występuje lub jego stan na magazynie już się wyczerpał, wyświetli się wtedy komunikat, że towar jest niedostępny. Należy wtedy zmienić jeden z parametrów produktu, które go opisują np. kolor i sprawdzić czy taki produkt jest dostępny, jeśli tak możemy dodać go do koszyka. Jeśli mimo wszystko zależy Ci na konkretnych parametrach produktu zawsze możesz zapytać nas o jego przyszłą dostępność.

5. Jakie mam opcje dostawy i ile kosztuje?

Wysyłka rowerów:

Kurier STANDARD - przy wyborze tej wysyłki otrzymujesz rower z odkręconą kierownicą, przednim kołem, siodełkiem i pedałami. Dodatkowo otrzymujesz od nas w gratisie instrukcję montażu roweru i zestaw niezbędnych kluczy imbusowych. Od rozpakowania roweru do pierwszej przejażdżki nie powinno minąć więcej niż 30 min.

Koszt wysyłki: GRATIS

Kurier PREMIUM - w tej wysyłce stopień demontażu roweru jest mniejszy niż w opcji Standard, przy wyborze tej wysyłki otrzymujesz rower z kierownica przekręcona na bok i odkręconymi pedałami, skorzystaj z tej usługi gdy nie masz pewności czy wiesz jak skręcić rower. Od rozpakowania roweru do pierwszej przejażdżki nie powinno minąć więcej niż 10 min. W tej opcji wysyłki również otrzymujesz od nas w gratisie instrukcję montażu roweru i zestaw niezbędnych kluczy imbusowych.

Koszt wysyłki: 88 zł, dla rowerów powyżej 7000 zł wysyłka GRATIS

Wysyłka pozostałych produktów:

Wysyłka kurierem DPD Produkty zostaną dostarczone wprost pod Twoje drzwi przez kuriera DPD.

Koszt wysyłki: 13,95 zł, zamówienie powyżej 150 zł koszt wysyłki GRATIS

Przesyłka do odbioru w paczkomacie InPost - Produkty będą dostarczone do najbliższego paczkomatu, w tym wypadku sam decydujesz, który paczkomat wybrać. Pamiętaj, że paczkomat ma ograniczone wymiary dlatego opcja tej dostawy może być ograniczona dla niektórych produktów.

Koszt wysyłki: 8,99 zł, zamówienie powyżej 150 zł koszt wysyłki GRATIS

6. W jakim stanie wysyłamy rowery?

Wszystkie zakupione rowery są przez nas serwisowane przed wysyłką do Ciebie, przechodzą tak zwany przegląd zerowy. Każdy rower dokładnie skręcamy i sprawdzamy, wykonujemy również jazdę próbną. W zależności od opcji wysyłki po ich przygotowaniu do jazdy, rower jest przygotowywany do spakowania i wysyłany do Ciebie. Nie daj sobie wmówić, że rower może być niewyregulowany gdy jest wysyłany do Ciebie, każdy sprzedawca ma taki obowiązek!!!

7. Czy mój rower podlega gwarancji?

Jesteśmy autoryzowanym przedstawicielem wszystkich marek sprzedawanych w naszym sklepie. Każdy rower przechodzi przegląd zerowy, który jest wbijany do jego książki gwarancyjnej. Pamiętaj, że u niektórych producentów wymagany jest również dodatkowy przegląd gwarancyjny najczęściej po około miesiącu użytkowania.

Wśród naszych producentów są rowery marek: Kands, Romet, Maxim, Cannondale, GT oraz Unibike. Ich przegląd możesz wykonać odpłatnie, w każdym autoryzowanym punkcie sprzedaży danego producenta. Ich listę znajdziesz na stronach producentów. Gdyby przedstawiciel był zbyt daleko od Ciebie skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci również w tej kwestii.

8. Co jest objęte gwarancją w rowerach?

Standardową dwuletnią gwarancją objęte są wszystkie elementy roweru. Musisz pamiętać jedynie, że nie obejmuje ona standardowego zużycia elementów, związanego z ich użytkowaniem. Dodatkowo niektórzy nasi producenci Cannondale, GT oraz Romet oferują przedłużoną, dożywotnią gwarancję na ramę roweru. Jednak jej uzyskanie wiąże się ze spełnieniem warunków gwarancji, określonych przez danego producenta. Wszystkie informacje a temat dożywotniej gwarancji znajdziesz w książce gwarancyjnej dołączonej do każdego sprzedawanego przez nas roweru.

9. Jakie są dostępne formy płatności w sklepie?

Płatność Dotpay – pozwoli Ci na natychmiastową płatność online i nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami dla Ciebie. Przy wyborze tej opcji zostaniesz automatycznie przekierowany na stronę swojego banku.

Płatność przy odbiorze – zapłacisz w momencie odbioru, gdy kurier dostarczy Twoje zakupy.

Raty Santander Bank – raty w pełni online. Symulacje tego jak kształtują się raty możesz sprawdzić od razu klikając w przycisk Oblicz Raty, który znajduje się zawsze zaraz pod ceną przedmiotu. Pamiętaj, że koszt rat określany jest przez bank,

Przelew tradycyjny – wystarczy, że dokonasz przelewu tradycyjnego na nasze konto. Pamiętaj aby podać numer zamówienia w tytule przelewu. Przy tym sposobie płatności czas realizacji zamówienia opóźni się nieznacznie, gdyż będzie ono rozpoczęte w momencie zaksięgowania pieniędzy na naszym koncie.

Po dokonaniu Zakupu:

1. Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Staramy się, aby wysyłka Twoich zakupów nastąpiła w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia. W przypadku dużej ilości zamówień, czas ten może wydłużyć się, ale wtedy dajemy sobie na wysyłkę maksymalnie 48 godzin od złożenia zamówienia.

2. Kupiłem rower, co teraz?

Pamiętaj, że pakując Twój rower dokładamy wszelkich starań, aby zabezpieczyć go przed wszelkimi uszkodzeniami w trakcie transportu. Nie mamy jednak wpływu na działania firm kurierskich. Dlatego w momencie odbioru paczki od kuriera obowiązkowo zrób dwie rzeczy:

a) dokładnie oglądnij karton w celu znalezienia jego uszkodzeń;

b) wyciągnij rower z kartonu i sprawdź czy nie nosi śladów uszkodzeń tj. uszkodzenia lakieru, wgniecenia, czy zadrapania itp.

W przypadku, gdy stwierdzisz którekolwiek z powyższych, złóż reklamację w obecności kuriera. Rowery, które wysyłamy są zawsze w 100% oglądane, sprawdzane i regulowane, nie wysyłamy kota w worku. Dodatkowo Twoja paczka jest zawsze ubezpieczona na kwotę równą jej wartości. Jedyną możliwością dochodzenia Twoich praw przy jej uszkodzeniu jest złożenie reklamacji u kuriera, przy jej odbiorze!!!

3. Jak złożyć rower?

Złożenie roweru niezależnie od tego, którą opcje dostawy wybrałeś jest stosunkowo proste, musisz jedynie pamiętać o kilku kwestiach:

a) do złożenia większości rowerów wymagane są klucze imbusowe (nie przejmuj się jeśli ich nie posiadasz - dostajesz je od nas w gratisie), klucz płaski „15” oraz śrubokręt;

b) przy przykręcaniu pedałów musisz pamiętać, że otrzymujesz dwa różne pedały, prawy i lewy. Lewy pedał (z oznaczeniem „L”) musi być wkręcony z lewej strony, a prawy (z oznaczeniem „R”) z prawej strony roweru patrząc w kierunku jazdy (tj. kierunek przodu roweru). Przy próbie wkręcenia ich odwrotnie, możesz nieodwracalnie uszkodzić korbę;

c) gdy zakładasz koło pamiętaj, aby zwrócić uwagę na bieżnik opony lub znacznik,strzałkę na jej boku, który powie Ci, który stroną należy je zamontować;

d) gdy przykręcasz kierownicę zwróć uwagę na pancerze linek od hamulców i przerzutek, by nie były splątane, wykręcone lub zagięte. Razem z kierownicą należy odpowiednio ustawić (w osi przedniego koła) i przykręcić mostek lub wspornik kierownicy.

Gdyby powyższe informacje nie były dla Ciebie wystarczające zerknij do zakładki Porady, gdzie jeszcze dokładniej wyjaśniliśmy tą kwestie.

4. Jak dokonać zwrotu lub wymiany towaru?

Gdybyś chciał zwrócić towar masz na to 14 dni od momentu dokonania zakupu. W tym celu poinformuj nas o tym droga mailową. W przypadku gdybyś chciał wymienić towar na inny skontaktuj się z nami, gdyż każda taka sytuacja jest przez nas rozpatrywana indywidualnie. Pamiętaj, że zarówno zwrot jak i wymiana towaru dotyczą jedynie artykułów nowych nie noszących śladów zużycia czy montażu.

5. Jak mam dokonać reklamacji gwarancyjnej towaru?

a) Napisz do nas wiadomość mail i jak najdokładniej opisz usterkę, której dotyczy reklamacja.

b) Spakuj produkt i odeślij go do nas, z dopiskiem na pudełku „REKLAMACJA”.

c) W ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki poinformujemy Cię o decyzji w kwestii Twojej reklamacji.

d) Pamiętaj, że nawet gdy reklamacja nie zostanie uznana przez producenta zrobimy co w naszej mocy, aby pomóc Ci z Twoim problemem.

Wszelkie dodatkowe kwestie odnośnie reklamacji rowerów możesz sprawdzić w zakładce Reklamacje.

6. Zepsuł mi się rower, a nie mam już gwarancji - co robić?

W odróżnieniu od większości innych internetowych sklepów rowerowych, w RepublikaRowerowa.pl mamy w pełni profesjonalny serwis rowerowy. Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci z usterką Twojego roweru, zakupionego u nas.