Rowery szosowe

Rower szosowy to prawdziwie wyścigowa, kolarska maszyna. Dlaczego rower szosowy jest szybszy od innych rowerów? Co sprawia, że jest taki wyjątkowy? Składa się na to wiele czynników. Jak wiemy, najważniejsza jest rama. jej lekkość i aerodynamiczność pozwala rowerowi na uzyskiwanie tak dobrych osiągów. Geometria ramy wymusza na rowerzyście pochyloną pozycję, dzięki czemu efektywność jazdy jest zmaksymalizowana. Wąskie koła zmniejszają opór toczenia i pozwalają na osiągnięcie dużych prędkości. Rower szosowy nie jest jednak tylko przeznaczony dla ścigających się kolarzy i zawodowców. Wśród wielu modeli znajdą się zarówno rowery dla osób zaawansowanych jak i dla początkującyh.

Istnieje 3 produktów.

Wyświetlanie 1-3 z 3 przedmiotów

Aktywne filtry

Współczesny rower szosowy jest dopracowany pod każdym względem. Każda jego część została tak zaprojektowana, żeby rower szosowy był maksymalnie szybki i lekki. W rowerach szosowych najważniejsza jest rama, która musi być lekka, aerodynamiczna, ale również sztywna i trwała. Obecnie ramy rowerów szosowych wykonuje się z aluminium lub lżejszego włókna węglowego, inaczej zwanego karbonem. Karbon spotkać można również w innych elementach roweru takich jak widelce, mostki, kierownice, koła i sztyce. Są one jednak zdecydowanie droższe niż odpowiedniki aluminiowe. Geometria ram rowerów szosowych wymusza na kolarzu pochyloną i bardziej aerodynamiczną pozycję, którą również pomaga utrzymać charakterystyczna kierownica zwana “barankiem”. Taka kierownica pozwala na zastosowanie różnych chwytów, bardziej aerodynamicznych na prostych odcinkach lub nieco bardziej wygodniejszych na podjazdach. Producenci rowerów starają się jednak dostosować pod różne gusta kolarzy, nie tylko profesjonalistów, dlatego znaleźć też można rowery z prostą kierownicą. Kolejną ważną cechą roweru szosowego są koła i opony. Niski bieżnik opony i jej mała szerokość znacząco zmniejsza opory toczenia, przez co rower szosowy może rozwijać wysokie prędkości. W napędach rowerów szosowych królują tradycyjne mechaniczne przerzutki z dwoma lub trzema blatami korby i 9, 10 lub 11 rzędową kasetą z tyłu. Za hamowanie roweru w zdecydowanej większości odpowiadają hamulce szczękowe, chociaż w wyższych modelach coraz częściej pojawiają się również hamulce tarczowe. Szeroka gama rowerów szosowych sprawia, że zarówno amatorzy jak i profesjonaliści znajdą odpowiedni rower do swoich potrzeb.

W wyborze roweru najbardziej dopasowanego do Twoich potrzeb pomoże Ci nasz artykuł: https://republikarowerowa.pl/porady/artykul/jak-wybrac-rower.html

Podczas doboru rozmiaru ramy polecamy zapoznać się z naszym poradnikiem: https://republikarowerowa.pl/porady/artykul/jak-wybrac-rozmiar-ramy-rowerowej.html

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło