• -33%

Rower Cannondale SystemSix Ultegra 2021

Zaoszczędź 33%
19 429,33 zł Zaoszczędź 33%
28 999,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 28 999,00 zł
Kolor
Rozmiar koła
Rozmiar ramy
Obecnie brak na stanie Ilość help_outlineZapytaj o produkt
Rower Cannondale SystemSix Ultegra 2021

Rower Cannondale SystemSix Ultegra 2021

Akceptuję zasady polityki prywatności  

Kup za 150,00 zł i otrzymaj darmową dostawę

Cannondale SystemSix Ultegra - perfekcja w każdym calu

Cannondale SystemSix to topowy rower szosowy Cannondale wykorzystywany przez najbardziej wymagających kolarzy. Czas jaki Cannondale poświęcił na nowego SystemSix składał się na blisko 4 lata zmian konstrukcyjnych, wizualnych i testowania. Prezentowany model Cannondale SystemSix Ultegra 2021 to właśnie jeden z przedstawicieli tej nowej grupy. W szczycie swojej premiery był to najszybszy rower szosowy zgodny z zasadami UCI. Model SystemSix powstał w oparciu o założenie bycia najszybszym i najlepszym nie tylko w tunelu czy ściśle określonych warunkach i sytuacjach. Ma on być takim zawsze i wszędzie niezależnie od kolarza. Rama tego modelu to prawdziwy majstersztyk, wykonana z karbonu o nazwie BallisTec carbon wraz ze współpracą micro amortyzacji SAVE. Teraz przyszedł czas na trochę liczb i wyliczeń a więc. SystemSix Ultegra jest szybszy od tradycyjnego roweru szosowego przy nachyleniu do 6%. W przypadku największych wyścigów kolarskich nachylenie waha się między wartościami 7-8%. Następnie w przypadku zjazdów Ty na nowym SystemSixie 2021 możesz spokojnie pedałować z mocą 200 watów, gdzie Twój konkurent aby móc utrzymać Twoje tempo musi pracować z mocą 300 watów. Jednym słowem jeżdżąc rowerem szosowym Cannondale SystemSix Ultegra 2021 możesz poruszać się szybciej i sprawniej a zachowaną energię wykorzystać na finiszu. 

Rower szosowy Cannondale SystemSix – dopracowana maszyna wyścigowa

Przechodząc dalej należy również wspomnieć o napędzie, który zgodnie z nazwą modelową SystemSix Ultegra został zbudowany we współpracy z marką Shimano. Zarówno przednia jak i tylna przerzutka to model Shimano Ultegra wraz manetkami. Kultura pracy i szybkość zmiany biegów spełnia wymagania nawet najbardziej wymagających. Stopniowanie kasety 11-30T wraz z dwublatową korbą HollowGram 52/36T zapewnia możliwość poruszania się na szybkich prostych jak i pokonywania podjazdów. Duża siła hamowania wraz ze świetną modulacją to główna zasługa tarczowych hamulców hydraulicznych Shimano Ultegra wraz z tarczami hamulcowymi RT800 o średnicy 160/140 mm. Nie lada gratką są również koła w standardowym rozmiarze 28 cali. Obręcze oraz piasty to renomowane i jedne z najlepszych produktów marki Vision. Dodatkowo wysokie stożki obręczy zmniejszają opory powietrza, dzięki czemu możesz jechać jeszcze szybciej i efektywniej. Kokpit roweru Cannondale SystemSix Ultegra również stanowi jedną świetnie dopracowaną całość dzięki komponentom marki Hollowgram z serii KNAT. Na koniec chcemy Wam tylko wspomnieć o siodełku Prologo Dimension, które jest zamontowane na karbonowej sztycy Hollowgram 60 KNAT.

Cannondale SystemSix Ultegra 2021 dla każdego miłośnika szosy?

Cannondale SystemSix Ultegra mimo swojego profesjonalnego wyglądu nie jest rowerem szosowym tylko dla zawodowców biorących udział w wyścigach. Rower powstał dla każdego kto chce odnosić sukcesy, czerpać przyjemność z jazdy oraz jeździć szybciej i łatwiej. Mnogość zastosowanych technologii w ramie oraz komponenty najlepszych producentów na świecie sprawiają, że ten rower po prostu chce się mieć i użytkować na okrągło. Jednym słowem wspaniały projekt i wspaniały rower, który powstał dzięki pełnemu zaangażowania inżynierów Cannondale. Rower szosowy w formie aero? tylko Cannondale SystemSix Ultegra 2021. 

Rower szosowy Cannondale SystemSix Ultegra 2021 – zalety:

- karbonowa rama w wersji aero

- napęd w systemie 2x11 z serii Shimano Ultegra

- koła na wysokich stożkach Vision SC55

- komponenty Cannondale z serii HollowGram

Ilość biegów
22
Materiał ramy
carbon
Amortyzacja
sztywny widelec
Płeć
męskie
Przerzutka tył
Shimano ULTEGRA
Kolor
czarny
czerwony
Rama
BallisTec Carbon, integrated cable routing w/ Switchplate, SAVE, PF30a, flat mount disc, 12x142 Speed Release thru-axle
Widelec
BallisTec Carbon, 1-1/8" - 1-1/4" steerer, 12x100mm Speed Release thru-axle, flat mount disc, 55mm offset (47-51cm) 45mm offset (54-62cm)
Przerzutka przednia
Shimano Ultegra, braze-on
Przerzutka tylna
Shimano Ultegra
Kaseta/wolnobieg
Shimano 105, 11-30, 11-speed
Manetki
Shimano Ultegra, 11-speed
Korba
HollowGram, BB30a, OPI SpideRing, 52/36
Wkład suportu
Cannondale Alloy PressFit30
Hamulce
Shimano Ultegra hydraulic disc
Tarcze hamulcowe
Shimano RT800 160/140mm
Dźwignie hamulcowe
Shimano Ultegra
Obręcze
Vision SC55, carbon clincher disc, tubeless ready
Piasty
(F) Vision Sealed Cartridge hub 12x100mm / (R) Vision Sealed Cartridge hub, 12x142mm
Szprychy
DP Spokes - 21F / 24R
Opony
Vittoria Rubino Pro Bright Black, 700 x 28c
Kierownica
HollowGram KNØT SystemBar, Carbon, 8 deg. pitch adjust
Mostek
HollowGram KNØT, Alloy w/ cable cover, -17°
Stery
Integrated, 1-1/8" - 1-1/4"
Siodło
Prologo Dimension STN NDR, steel rails
Sztyca
HollowGram 60 KNØT Carbon, 330mm
Łączność
Wheel Sensor
*
Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.

Brak opinii klientów w tej chwili.

JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?

Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!

Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz

Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.

Geometria ramy ma ogromne znaczenie!

To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.

Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.

Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.

Jak dobrać rozmiar roweru?

Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.

Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.

Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).

Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.

Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:

  • dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.

Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.

Matematyka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.

To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.

Przeczytaj też artykułjak dobrać rozmiar koła.

Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.

Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela

Długość wewnętrznej strony nogi [cm]

Rozmiar ramy w calach

Rozmiar ramy w cm

Rower MTB koła 26” i 27,5”

Rower MTB koło 29”

Rower trekkingowy, crossowy i miejski

Rower szosowy

66

15

16

17

44

68

15

16

17

45

70

16

17

18

46

72

16

17

18

48

74

17

18

19

49

76

17

18

19

50

78

18

19

20

51

80

18

19

20

53

82

19

20

21

54

84

19

20

21

55

86

19

20

22

57

88

20

21

22

58

90

20

21

23

59

92

21

22

23

61

94

21

22

24

62

Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło