• -33%

Rower Cannondale SuperSix EVO Hi-MOD Disc 2021

Zaoszczędź 33%
18 424,33 zł Zaoszczędź 33%
27 499,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 27 499,00 zł
Kolor
Rozmiar koła
Rozmiar ramy
Obecnie brak na stanie Ilość help_outlineZapytaj o produkt
Rower Cannondale SuperSix EVO Hi-MOD Disc 2021

Rower Cannondale SuperSix EVO Hi-MOD Disc 2021

Akceptuję zasady polityki prywatności  

Kup za 45,00 zł i otrzymaj darmową dostawę

Cannondale SuperSix Hi-Mod Ultegra - rama na miarę mistrzów

Cannondale SuperSix Hi-Mod Ultegra to przedstawiciel topowej grupy rowerów szosowych SuperSix znajdującej swoje miejsca na rynku od blisko 10 lat. Modele z tej grupy są wybierane przez najbardziej wymagających kolarzy szosowych w tym przez zawodników teamu EF Education, którego Cannondale jest głównym sponsorem. Model HI-Mod, który Wam dziś prezentujemy to rower ściśle połączony z tymi najdroższymi. Rama modeli Supersix przeszła również dużę zmiany szczególnie w aspekcie kształtu rur. Aby rower był jeszcze bardziej aerodynamiczny i generował mniejszy opór klasyczne kształt został zastąpiony okrągłymi dzięki czemu przy prędkości 40km/h możesz oszczędzić nawet 12 watów. Cannondale SuperSix nadal pozostaje sztywny, pewny w sterowaniu i dające ogromne możliwości. Dla zwiększania komfortu użytkownika wraz z brakiem rezygnacji ze sztywności zastosowano system mikro-amortyzacji SAVE, które obejmuje opuszczane rurki górnego trójkąta. Dla zachowania idealnego rozłożenia masy, ale i również zaoferowania roweru zawsze tak samo dobrego dla każdego kolarza niezależnie od wzrostu zastosowana geometria Proportional Response co oznacza, że długość poszczególnych rur rośnie lub maleje w zależności od rozmiaru. Nowa rama modelu SuperSix daje również duże możliwości dostosowania roweru do jazdy szosowej jaką preferujesz. Opony do szerokości nawet 30 mm czy osie Speed Release. 

Rower szosowy Cannondale SuperSix Evo Hi-Mod Ultegra 2021 – dopracowana maszyna

Napęd jakie zastosowana w opisywanym modelu to ceniona i uznawana za jedną z najlepszych klas szosowych marki Shimano a mianowicie grupa Ultegra. Napęd modelu Cannondale SuperSix Hi-mod Ultegra został zestopniowany w systemie 2x11 tak abyś mógł niż pojechać tam gdzie tylko zechcesz. Dodatkowo tym możliwością sprzyja stopniowanie  kasety 11-30T oraz przednia korba HollowGram 52/26T. Dla zagwarantowania szybkiej, precyzyjnej i łatwej zmiany przełożeń zarówno przerzutka przednia jak i tylna wraz z manetkami to grupa Shimano Ultegra. Dzięki temu będziesz mógł wykorzystać potencjał tego napędu w 100%. Patrząc na dalsze komponenty zauważymy, że rower został wyposażony również w tarczowe hamulce hydrauliczne marki Shimano również z grupy Shimano Ultegra. Dla zapewnienia odpowiedniej siły niezależnie do wartości jazdy hamulce współpracują z tarczami RT800 o średnicy 160 mm. Specjalnie dla nowo powstałego modelu SuperSix inżynierowie Cannondale stworzyli nowego koła z piastami i obręczami HollowGram na wysokim stożku 35 mm dla zmniejszenia oporów. Oczywiście dla zwiększenia sztywności kół zastosowano w nich system sztywnych osi. Seryjnie montowany opony to firma Vittoria o oznaczeniu Rubino Pro Bright Black o szerokości 25mm. Dopełnieniem całej konstrukcji stał się świetnie skrojony kokpit, który dodatkowo zwiększa możliwości aerodynamiczne modelu SuperSix Hi-Mod Ultegra 2021. Zarówno kierownica jak i mostek to komponenty firmy HollowGram, gdzie kierownica otrzymała dodatkowo system SAVE. Siodło Prologo Nago połączono z zaprojektowaną sztycą podsiodłową HollowGram 27SL Knat w wersji karbonowej. 

Cannondale SuperSix Hi- Mod Ultegra 2021 dla wytrawnych kolarzy?

Rower Cannondale SuperSix Hi-mod Ultegra to klasyczny rower szosowy, który zyskał wiele elementów ze współczesnego świata kolarskiego. Dzięki tym zmianom rower jest lekki, sztywny, szybki i elegancki jak przystało na rowery marki Cannondale. Wybierając ten model będziesz mógł latać po swoich wcześniejszych trasach, gdzie dzięki zaawansowanym systemom aerodynamicznym oszczędzisz mnóstwo energii aby móc ją przeznaczyć na inne wyzwania. Na koniec wspomnimy Wam również o Cannondale Wheel Sensor, którym modelu SuperSix Hi-mod również dysponuje. Dzięki niemu po szybkim sparowaniu z smartphonem uzyskasz dostęp do wszystkich potrzebnych danych. 

Rower szosowy Cannondale SuperSix Evo Hi-Mod Disc Ultegra 2021 – zalety:

- nowoczesna i lekka karbonowa rama

- napęd w systemie 2x11 Shimano Ultegra

- topowa wersja Hi-Mod

- koła zbudowane w oparciu o komponenty HollowGram

Ilość biegów
22
Materiał ramy
carbon
Amortyzacja
sztywny widelec
Płeć
męskie
Przerzutka tył
Shimano ULTEGRA
Kolor
czarny
czerwony
Rama
BallisTec Hi-MOD Carbon, integrated cable routing w/ Switchplate, 12x142 Speed Release thru-axle, SAVE, PF30a, flat mount disc, integrated seat binder
Widelec
BallisTec Hi-MOD Carbon, SAVE, integrated crown race, 12x100mm Speed Release thru-axle, flat mount disc, internal routing, 1-1/8" to 1-1/4"
Przerzutka przednia
Shimano Ultegra, braze-on
Przerzutka tylna
Shimano Ultegra
Kaseta/wolnobieg
Shimano 105, 11-30, 11-speed
Łańcuch
Shimano HG601, 11-speed
Manetki
Shimano Ultegra, 11-speed
Korba
HollowGram, BB30a, OPI SpideRing, 52/36
Hamulce
Shimano Ultegra hydraulic disc
Tarcze hamulcowe
Shimano RT800 160/160mm
Dźwignie hamulcowe
Shimano Ultegra
Obręcze
HollowGram 35, Carbon, 24h front, 28h rear, 35mm deep, 19mm IW, tubeless ready
Piasty
(F) HollowGram, sealed bearing 12x100mm centerlock / (R) HollowGram 3-pawl, sealed bearing, 12x142mm centerlock
Szprychy
HollowGram, 2.0/1.8/2.0, straight-pull
Opony
Vittoria Rubino Pro Bright Black, 700 x 25c, reflective strip
Kierownica
HollowGram SAVE SystemBar, Carbon, 8 deg. pitch adjust
Mostek
HollowGram KNĂT, Alloy w/ cable cover, -6°
Stery
Integrated, 1-1/8" - 1-1/4" (44-54 cm), 1-1/8" - 1-3/8" (56-62 cm)
Siodło
Prologo Nago RS STN
Sztyca
HollowGram 27 SL KNØT, Carbon, 2 bolt clamp, 330mm, 0mm offset (44-48cm), 15mm offset (51-62cm)
Łączność
Wheel Sensor
*
Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.

Brak opinii klientów w tej chwili.

JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?

Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!

Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz

Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.

Geometria ramy ma ogromne znaczenie!

To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.

Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.

Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.

Jak dobrać rozmiar roweru?

Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.

Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.

Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).

Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.

Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:

  • dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.

Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.

Matematyka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.

To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.

Przeczytaj też artykułjak dobrać rozmiar koła.

Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.

Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela

Długość wewnętrznej strony nogi [cm]

Rozmiar ramy w calach

Rozmiar ramy w cm

Rower MTB koła 26” i 27,5”

Rower MTB koło 29”

Rower trekkingowy, crossowy i miejski

Rower szosowy

66

15

16

17

44

68

15

16

17

45

70

16

17

18

46

72

16

17

18

48

74

17

18

19

49

76

17

18

19

50

78

18

19

20

51

80

18

19

20

53

82

19

20

21

54

84

19

20

21

55

86

19

20

22

57

88

20

21

22

58

90

20

21

23

59

92

21

22

23

61

94

21

22

24

62

Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło