• -28%

Rower Rondo Ruut AL 2 2022

Zaoszczędź 28%
5 399,28 zł Zaoszczędź 28%
7 499,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 7 499,00 zł
Darmowa dostawa
Kolor
Rozmiar koła
Rozmiar ramy
Ostatnie sztuki w magazynie Ilość help_outlineZapytaj o produkt
Rower Rondo Ruut AL 2 2022

Rower Rondo Ruut AL 2 2022

Akceptuję zasady polityki prywatności  

Kup za 45,00 zł i otrzymaj darmową dostawę

Jedyny taki gravel o zmiennej geometrii - rower Rondo Ruut AL 2 2022

Rondo Ruut AL2 2022 to wyjątkowo wszechstronny gravel, będący efektem projektu polskiego producenta cenioenej firmy z Trójmiasta. Rower ten nie tylko posiada wysokiej jakości osprzęt i innowacyjne rozwiązania, ale również charakteryzuje się nowoczesną technologią Twin Tip 2.0, umożliwiającą regulację geometrii widelca. Dzięki tej funkcji użytkownik ma możliwość wyboru pomiędzy bardziej agresywnym ustawieniem HI a bardziej komfortowym LO, dostosowując rower do różnorodnych warunków jazdy.

Rondo Ruut AL2, podstawowy model gravelowy oferujący niezrównaną uniwersalność. Doskonale sprawdza się zarówno na wymagających trasach szutrowych, jak i dla miłośników dynamicznej jazdy po asfalcie.

Główne zalety tego modelu to:

Karbonowy widelec TwinTip 2.0, umożliwiający zmienne ustawienie geometrii roweru w zależności od trasy lub preferencji kolarza. Opcja HI zapewnia bardziej agresywne ustawienie do dynamicznej jazdy na płaskim terenie, natomiast opcja LO łagodzi charakter roweru, co jest idealne podczas długodystansowych wycieczek lub pokonywania leśnych ścieżek.

Nowoczesny design, za który Rondo zdobyło uznanie zarówno w kraju, jak i za granicą.

Aluminiowa rama z hydroformowanymi rurkami w przednim trójkącie, umożliwiająca obniżenie masy konstrukcji, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i sztywności charakterystycznej dla stopu AL6061-T6.

Specjalne miejsca montażowe umożliwiające instalację bagażnika, błotników lub kompletnego zestawu sakw podróżnych.

Napęd w konfiguracji 1x11 z przerzutką i manetkami SRAM, idealnie odpowiadający wszechstronnemu charakterowi Rondo Ruut AL2. Mechanizm działa płynnie w różnych warunkach, oferuje szeroki zakres przełożeń, a korba 42T w zestawie z kasetą Microshift 11-42T sprawdza się zarówno na asfalcie, jak i w terenie.

Mechaniczne hamulce tarczowe Rever MCX, zapewniające dużą siłę hamowania, szczególnie istotne podczas zjazdów,  a z kolei opony WTB Nano dzięki szerokości 40 mm, dbają o optymalną przyczepność w terenie.

Szczegółowe informacje o osprzęcie pod zakładką: SPECYFIKACJA 

WŁAŚCIWOŚCI - Uniwersalny i podstawowy model gravelowy Rondo Ruut AL 2:

- lekka i aluminiowa rama

- Technologia Twin Tip 2.0 - regulacja geometrii widelca

- produkt polskiego producenta

- świetny nowoczesny design ceniony w kraju i za granicą

- karbonowy widelec

Ilość biegów
11
Materiał ramy
aluminium
Amortyzacja
sztywny widelec
Płeć
męskie
Przerzutka tył
Sram APEX
Kolor
brązowy
czarny
Rama
RUUT 2.0 CUSTOM FORMED AL6061-T6
Widelec
TWINTIP CARBON
Przerzutka tylna
SRAM APEX 1
Kaseta/wolnobieg
MICROSHIFT 11-42 11 SPEED
Łańcuch
SRAM PC1130
Manetki
SRAM APEX 1
Korba
FSA OMEGA EXO 42T 160MM (XS), 170MM(S), 172.5MM(M,L), 175MM (XL)
Wkład suportu
PF 86/FSA
Hamulce
REVER MCX/PRO 5.0 FM
Dźwignie hamulcowe
SRAM APEX 1
Obręcze
RONDO ALUMINIUM 622-23/584-23(XS) TUBELESS COMPATIBLE**tubeless tape, valve and sealant not included
Piasty
100/12mm/thread 1.5 / 142/12mm/thread 1.5
Opony
WTB NANO 700C X 40/SCHWALBE G-ONE BITE 650B X 40 (XS)
Kierownica
RONDO FLARE 400MM (XS), 420MM(S), 440MM(M,L), 460MM(XL)
Mostek
RONDO 80MM(S), 90MM(M,L), 110MM(XL)
Chwyty
VELO COMFORT TAPE
Stery
UPPER STACK: IS 42 / 28,6 LOWER STACK: IS 52 / 40 SHIS
Siodło
SELLE ITALIA MODEL X
Sztyca
RONDO 350 X 27.2
Extra
10,5 kg
*
Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.

Brak opinii klientów w tej chwili.

JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?

Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!

Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz

Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.

Geometria ramy ma ogromne znaczenie!

To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.

Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.

Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.

Jak dobrać rozmiar roweru?

Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.

Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.

Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).

Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.

Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:

  • dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.

Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.

Matematyka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.

To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.

Przeczytaj też artykułjak dobrać rozmiar koła.

Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.

Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela

Długość wewnętrznej strony nogi [cm]

Rozmiar ramy w calach

Rozmiar ramy w cm

Rower MTB koła 26” i 27,5”

Rower MTB koło 29”

Rower trekkingowy, crossowy i miejski

Rower szosowy

66

15

16

17

44

68

15

16

17

45

70

16

17

18

46

72

16

17

18

48

74

17

18

19

49

76

17

18

19

50

78

18

19

20

51

80

18

19

20

53

82

19

20

21

54

84

19

20

21

55

86

19

20

22

57

88

20

21

22

58

90

20

21

23

59

92

21

22

23

61

94

21

22

24

62

Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło