Rower Cannondale Trail SL 4 2021 Damski
Cannondale Trail SL 4 Women's - nowa propozycja dla kobiet
to zupełnie nowa propozycja dla kobiet, które szukają roweru górskiego na miarę swoich wysokich potrzeb. Rama w Cannondale Trailu SL 4 Women's to zupełnie nowa konstrukcja, która została wykonana z myślą o płci żeńskiej z aluminium przy wykorzystaniu lekkich ruch obrabianych w technologii Smartform C2. W ramach z tej grupy zastosowano również technologię mikro amortyzacji SAVE czy wewnętrzne prowadzenie pancerzy. Dodatkowo aby poprawić kontrolę nad Cannondale Trail SL 4 Women's zastosowano płaski kąt główki ramy, wydłużono reach oraz wysunięto przedniego koła, co daje nam pewność oraz możliwości. Wprowadzenie obniżonego tylnego oraz krótszego trójkąta poprawia zwinność oraz trakcję roweru. Faktem, który należy docenić w modelu Cannondale Trail SL 4 Women’s jest również możliwość montażu opuszczanej sztycy czy przedniej przerzutki w systemie high direct mount. Stromy kąt rury podsiodłowej pozwala na przybranie komfortowej pozycji do pedałowania dzięki czemu pozycja ridera jest neutralna.
Rower Cannondale Trail SL 4 Women's 2021 - przemyślana kompozycja
Rower Cannondale Trail Women’s SL 4 Women's 2021 zgodnie ze swoim założeniem ma dać użytkownikowi nowy wyższy poziom frajdy na każdym szlaku. Aby to umożliwić w modelu mtb Trail SL 4 zastosowano napęd w konfiguracji 2x11. Za jego płynną pracę są odpowiedzialne komponenty z pełnej grupy napędowej Shimano Deore M5100. Wyróznimy tutaj międz innymi przerzutką przednia, tylną, kasete oraz manetki.Dodatkowo rower został wyposażony w przedni powietrzny amortyzator SR Suntour model XCR-RL o skoku 100 wraz z blokadą obsługiwaną z poziomu kierownicy.
Dla zwiększenia kontroli oraz siły hamownia rower Cannondale Trail Sl Women's 2021 posiada tarczowe hamulce hydrauliczne Shimano MT200, które cechują się dobrą kulturą pracy oraz łatwą i przyjemną obsługą. Aby móc skupić się na szybkim pokonywaniu szlaków model górski Trail SL women's został wyposażony w 29 calowe koła zbudowanych na wzmacnianych obręczach WTB z przystosowaniem do montażu Tubeless. Trakcję oraz szybkość zapewnią opony firmy Schwalbe model Rocket Rick o szerokości 2,25 cala wraz z wkładkami antyprzebiciowymi. Zwracając uwagę na tylną część Cannondale Trail SL 4 Women’s zauważymy, że została w nim zastosowana piasta o szerokości 148mm wraz ze sztywną osią. Faktem, za który trzeba docenić Cannondale to aspekt skupiania się na potrzebach użytkowników w modelu Trail SL 4 2021 znajdzie również mocowanie na bagażnik, błotniki czy dwa miejsca montażowe na koszyk bidonu.
Trail SL 4 Women's Cannondale - rower dla każdego?
Trail SL 4 Women's Cannondale to 29 calowy rower górski, który wyróżnia się na tle konkurencji swoimi nowoczesnymi rozwiązaniami. Piękno tej maszyny podnosi jakość wykonania oraz jej estetyka, która wraz z nowymi malowaniami sprawia, że ten rower po prostu chce się mieć. Elementy z jakich został zbudowany Trail SL 4 women's Cannondale sprawia, że jego nabywczyni może śmiało wystartować w zawodach lub po prostu cieszyć się z poznawania nowych szlaków i okolic leśnych.
Rower górski Cannondale Trail SL 4 Women's 2021 – zalety:
- amortyzator SR Suntour XCR z blokadą skoku
- napęd w systemie 2x11 Shimano Deore
- nowa rama wraz z systemem SAVE
- solidne i wytrzymałe hamulce Shimano MT200
- Ilość biegów
- 22
- Materiał ramy
- aluminium
- Amortyzacja
- przednia
- Płeć
- damskie
- Przerzutka tył
- Shimano DEORE
- Kolor
- fioletowy
srebrny
szary - Rama
- All-New, Smartform C2 Alloy, SAVE dropped seatstays, tapered headtube, post mount disc, StraightShot internal cable routing, dropper post compatible BSA 73, 12mm thru axle, Boost 148
- Widelec
- SR Suntour XCR-RL, 100mm, remote lockout, air sprung, 46mm offset
- Przerzutka przednia
- Shimano Deore M5100, direct mount
- Przerzutka tylna
- Shimano Deore M5100
- Kaseta/wolnobieg
- Shimano Deore M5100, 11-42, 11-speed
- Łańcuch
- KMC X11, 11-speed
- Manetki
- Shimano Deore M5100, 11 speed
- Korba
- Shimano M5100, 36/26
- Wkład suportu
- Shimano Hollowtech II
- Hamulce
- Shimano MT200
- Tarcze hamulcowe
- Shimano RT10 160/160mm
- Dźwignie hamulcowe
- Shimano MT200
- Obręcze
- WTB STX i23 TCS, 32h, tubeless ready
- Piasty
- (F) Shimano MT200, QR / (R) Shimano MT400 12x148mm thru-axle
- Szprychy
- Stainless steel, 14g
- Opony
- Schwalbe Rocket Rick, 29 x 2.25", K-Guard
- Kierownica
- FSA Alloy Riser, 15mm rise, 740mm
- Mostek
- 6061 Alloy, 31.8, 7°
- Stery
- Integrated Sealed Bearing, Tapered
- Siodło
- Cannondale Women's Trail, 170mm, steel rails
- Sztyca
- Cannondale 3, 6061 Alloy, 31.6 x 350/400mm
- *
- Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.
Brak opinii klientów w tej chwili.
JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?
Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!
Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz
Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.
Geometria ramy ma ogromne znaczenie!
To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.
Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.
Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.
Jak dobrać rozmiar roweru?
Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.
Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.
Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).
Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.
Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:
dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.
dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.
dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.
Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.
Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.
Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.
Matematyka to nie wszystko
Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.
To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.
Przeczytaj też artykuł: jak dobrać rozmiar koła.
Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!
W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.
Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela
Długość wewnętrznej strony nogi [cm] | Rozmiar ramy w calach | Rozmiar ramy w cm | ||
Rower MTB koła 26” i 27,5” | Rower MTB koło 29” | Rower trekkingowy, crossowy i miejski | Rower szosowy | |
66 | 15 | 16 | 17 | 44 |
68 | 15 | 16 | 17 | 45 |
70 | 16 | 17 | 18 | 46 |
72 | 16 | 17 | 18 | 48 |
74 | 17 | 18 | 19 | 49 |
76 | 17 | 18 | 19 | 50 |
78 | 18 | 19 | 20 | 51 |
80 | 18 | 19 | 20 | 53 |
82 | 19 | 20 | 21 | 54 |
84 | 19 | 20 | 21 | 55 |
86 | 19 | 20 | 22 | 57 |
88 | 20 | 21 | 22 | 58 |
90 | 20 | 21 | 23 | 59 |
92 | 21 | 22 | 23 | 61 |
94 | 21 | 22 | 24 | 62 |
Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej