• -36%

Rower Cannondale Trail SL 1 2021

Zaoszczędź 36%
6 079,36 zł Zaoszczędź 36%
9 499,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 9 499,00 zł
Kolor
Rozmiar koła
Rozmiar ramy
Obecnie brak na stanie Ilość help_outlineZapytaj o produkt
Rower Cannondale Trail SL 1 2021

Rower Cannondale Trail SL 1 2021

Akceptuję zasady polityki prywatności  

Kup za 150,00 zł i otrzymaj darmową dostawę

Cannondale Trail SL 1 - ścieżkowy rower górski

Cannondale Trail SL 1 to rower stworzony z myślą o riderach wstających rano by się ubrudzić. Stworzony na podstawie legendarnych już modeli Cannondale: Scalpel oraz FS-i, Trail SL daje to co najlepsze do takiego stylu jazdy. Nowoczesna geometria wzorowana topowymi modelami XC/Trail czerpiąca zarówno z rozwiązań rowerów górskich (Płaski kąt główki, wydłużony reach, stromy kąt rury podsiodłowej)  jak i szosowych (krótkie tylne widełki osadzone niżej niż górna rura tak samo jak w przypadku szosy typu race). Trail SL 1 zachwyci Cię wygodą, stabilnością ale przede wszystkim prędkością. Docenią go ambitni rowerzyści jak i aspirujący zawodnicy.

Rower górski Cannondale Trail SL 2021 – aluminiowa rama klasy premium!

Trail w wersji SL to nastawienie pod mniejszą wagę, zwinność oraz prędkość (w stosunku do modelu SE). Dodatkowa zaleta to system SAVE micro-suspension dający nam ruchliwość ramy w najbardziej dzikich warunkach. Estetyka ramy oraz jej wykonanie w technologii SmartForm C2  to ,,popisowy numer,, Cannondale mającego opinię ,,mistrzów aluminium,,- Cannondale Trail SL 1 to także możliwości. Twórcy tego roweru pomyśleli właściwie o wszystkim co mogło by pomóc Ci w ustawieniu Trail SL 1 pod siebie. Montaż w ramie przedniej przerzutki lub prowadnicy łańcucha, możliwość założenia droppera z wewnętrznym prowadzeniem linki, system KickFlip oraz uchwyt pod obudowy z SP-Connect w mostku, sensor Garmin na przedniej piaście, system montażu pełnych błotników i bagażników. To Ty ustalasz, co Cannondale Trail SL 1 ma dziś, a co ma jutro. Dodatkową pewność i stabilność jazdy terenowej Trail SL 1 zapewnia dzięki szerszemu rozstawieniu piast w systemie Boost, szerokiej kierownicy oraz sztywnym i dobrze wyważonym obręczą marki WTB. Lekkie opony Schwalbe Rocket Rick z bieżnikiem dostosowanym pod prędkość i przyczepność zapewniają dobry balans między komfortem, przyczepnością z dodatkową prędkością.

Cannondale Trail SL 1 2021 - wszystko czego zapragniesz!

Dzięki napędowi 1x12 Sram NX nie zabraknie Ci również rozpiętości przełożeń. Przednia zębatka 30T i kaseta 11-50T daje pełne możliwości wybieranie biegów oraz dostosowywanie kadencji niezależnie od terenu. Jeśli już o uniwersalności mówimy to nie można zapomnieć o amortyzatorze powietrznym RockShox Reba RL z wygodną blokadą na kierownicy. Rozwiązanie to pozwala w zaledwie sekundę przejść z płynnego amortyzowania terenu do nie wytracającego energii na płaskim widelca. Kokpit składający się mostka Cannondale o zerowym nachyleniu i kierownicy Cannondale z lekkim wzniosem 15 mm przy szerokości 760 mm, dadzą uczucie stabilności, wygody i sprawnej manewrowości. 

Rower górski Cannondale Trail SL 1 2021 – zalety:

- rama Cannondale SmartForm C2 z dożywotnią gwarancją

- napęd 1x12 Sram NX dający duże możliwości w każdym terenie

- amortyzator RockShox Reba EL z blokadą skoku z manetki

- koła 29 cali marki WTB STX I23 w systemie Boost

Ilość biegów
12
Materiał ramy
aluminium
Amortyzacja
przednia
Płeć
męskie
Przerzutka tył
Sram NX Eagle
Kolor
beżowy
czarny
szary
Rama
All-New, Smartform C2 Alloy, SAVE dropped seatstays, tapered headtube, post mount disc, StraightShot internal cable routing, dropper post compatible BSA 73, 12mm thru axle, Boost 148
Widelec
RockShox Reba RL, 100mm, Solo Air, 15x110 thru-axle, remote lockout, tapered steerer, 51mm offset
Przerzutka tylna
SRAM NX Eagle
Kaseta/wolnobieg
SRAM SX Eagle, 11-50, 12-speed
Łańcuch
SRAM NX Eagle, 12-speed
Manetki
SRAM NX Eagle, 12-speed
Korba
SRAM SX Eagle, 30T
Wkład suportu
Truvativ Power Spline
Hamulce
Shimano MT400 hydraulic disc
Tarcze hamulcowe
Shimano SM-RT30 160/160mm
Dźwignie hamulcowe
Shimano MT400 hydraulic disc
Obręcze
WTB STX i23 TCS, 32h, tubeless ready
Piasty
(F) Shimano MT400, 15x110mm thru-axle / (R) Shimano MT400 12x148mm thru-axle
Szprychy
Stainless Steel, 14g
Opony
Schwalbe Rocket Rick, 29 x 2.25", K-Guard
Kierownica
FSA Alloy Riser, 15mm rise, 760mm
Mostek
Cannondale 3 with Intellimount, alloy, 31.8mm clamp
Stery
Integrated Sealed Bearing, Tapered
Siodło
Cannondale Trail, 170mm, steel rails
Sztyca
Cannondale 3, 6061 Alloy, 31.6 x 350/400mm
Łączność
Wheel Sensor
*
Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.

Brak opinii klientów w tej chwili.

JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?

Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!

Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz

Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.

Geometria ramy ma ogromne znaczenie!

To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.

Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.

Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.

Jak dobrać rozmiar roweru?

Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.

Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.

Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).

Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.

Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:

  • dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.

Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.

Matematyka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.

To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.

Przeczytaj też artykułjak dobrać rozmiar koła.

Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.

Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela

Długość wewnętrznej strony nogi [cm]

Rozmiar ramy w calach

Rozmiar ramy w cm

Rower MTB koła 26” i 27,5”

Rower MTB koło 29”

Rower trekkingowy, crossowy i miejski

Rower szosowy

66

15

16

17

44

68

15

16

17

45

70

16

17

18

46

72

16

17

18

48

74

17

18

19

49

76

17

18

19

50

78

18

19

20

51

80

18

19

20

53

82

19

20

21

54

84

19

20

21

55

86

19

20

22

57

88

20

21

22

58

90

20

21

23

59

92

21

22

23

61

94

21

22

24

62

Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło