• -33%

Rower Cannondale Scalpel Carbon 3 2023

Zaoszczędź 33%
17 084,33 zł Zaoszczędź 33%
25 499,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 25 499,00 zł
Kolor
Rozmiar koła
Rozmiar ramy
Ostatnie sztuki w magazynie Ilość help_outlineZapytaj o produkt
Rower Cannondale Scalpel Carbon 3 2023

Rower Cannondale Scalpel Carbon 3 2023

Akceptuję zasady polityki prywatności  

Kup za 150,00 zł i otrzymaj darmową dostawę

2023 Scalpel Carbon 3 Cannondale  - niezwyciężona maszyna XC

to kolejna propozycja od amerykańskiego producenta z gamy rowerów XC z pełnym zawieszeniem. Z racji, że 2023 Scalpel Carbon 3 Cannondale to zupełnie nowa konstrukcja posiada o wiele ciekawych rozwiązań, które niewątpliwe stawiają go w ścisłej czołówce a tym samym pozostawiając konkurencję w tyle. Nowa rama sprawia, że rower jest jeszcze szybszy i dopracowany co sprawi, że nawet ci najbardziej wymagający nie mają się do czego przyczepić. Aby osiągnąć jak najbliższą masę rama w modelu 2023 Scalpel Carbon 3 Cannondale został wykonana z wysokiej jakości włókna węglowego, które dodaje jej sztywności i efektywna nawet w najbardziej skrajnych sytuacjach. Dodatkowo decyzja o zmianie budowy roweru sprawia, że jest on lżejszy o 200 gramów od wersji z lat poprzednich. Na uwagę zasługuje również zwiększony reach, spłaszczony kąt główki i zwiększony kąt rury posiodłowej co znacznie uwydatniło właściwości jezdne 2023 Scalpel Carbon 3 Cannondale oraz poprawiło pozycję użytkownika podczas jazdy. 

Rower górski Cannondale Scalpel Carbon 3 – lekki, sztywny i szybki

Rower górski Cannondale Scalpel Carbon 3 to nie tylko rama ale i również bardzo istotny napęd. System napędowy jakie wykorzystano w tym rowerze górskim to niezawodny oraz dobrze już wszystkim znany 1x12. Całość napędu została opracowana we współpracy z Shimano stąd za zmianę biegów odpowiada tylna przerzutka Shimnao Deore XT a razem z nią współpracują kaseta, łańcuch, manetki z nowej grupy Shimano SLX. Cannondale w modelu Scalpel Carbon 3 2023 poszedł jeszcze o krok dalej i zastosował w nim niezwykle mocno oraz solidne hamulce Shimano Deore M6000 wraz z tarczami Shimano RT54 o średnicy 160m. Połączenie to sprawi, że nawet najbardziej stromy zjazd nie będzie stanowił dla nas wyzwania, ponieważ po naciśnięciu klamki hamulca zatrzymaj się w oka mgnieniu. Zawieszenie jakie zastosowano w nowym Scalpelu to również rewolucyjna technologia oraz solidne komponenty. Przedni amortyzator to najlżejszy oraz ceniony w swojej klasie Lefty Ocho współpracujący razem z damperem Fox Float DPS aby zagwarantować najlepsze wrażenia z jazdy a tym samym zapewni komfort tam gdzie będzie to szczególnie potrzebne. Plusem tego zestawienia jest również manetka blokady, która obsługuje amortyzator oraz damper. Rower górski Cannondale Scalpel Carbon 3 porusza się na 29 calowych kołach skonstruowanych z połączenia dwukomorowych obręczy firmy Stan’s wraz z piastami Shimano MT510, które działają w systemie sztywnych osi. Zapewne trakcji i szybkości będa zwijane opony firmy Schwalbe model Racing Ralph o szerokości 2,25 cala. Dla entuzjastów jazdy w systemie Tubeless, Cannondale przygotował niespodziankę w postaci kompatybilności kół z tym systemem. Mówiąc krótko zalewasz mlekiem i cieszysz się jazdą.

Cannondale Scalpel Carbon 2023 - rower dla każdego?

Cannondale Scalpel Carbon 3 2023 to niezwykła maszyna, która swoim zaawansowaniem technologicznym jak i kunsztem wykonania przyciągania do siebie. Patrząc na to dzieło inżynierów Cannondale nasuwa się tylko jedno pragnienie jakim jest chęć posiadania roweru Cannondale Scalpel Carbon 2023 i jazdy na nim w najbardziej szalonym terenie czerpiącym z tego niebywałą frajdę. 

Model ten posiada również sprytne zastosowania, które zainteresują nie jednego gadżeciarza. Tzw. Wheel Sensor, który po sparowaniu z telefonem przesyła nam najpotrzebniejsze informacje oraz zupełna nowość Stash Kit gdzie możemy przewozić zestaw kluczy oraz naboje CO2. 

Rower górski Cannondale Scalpel Carbon 3 2023 – zalety:

- pełne zawieszenie FOX/Lefty

- napęd w systemie 1x12 Shimano XT

- nowa lekka rama

- świetne i mocno koła zbudowane na obręczach Stan's

Ilość biegów
12
Materiał ramy
carbon
Amortyzacja
full
Płeć
męskie
Przerzutka tył
Shimano XT
Kolor
czarny
czerwony
szary
Rama
All-New, 100mm travel, BallisTec Carbon, Proportional Response Tuned, FlexPivot Chainstay, PF30-83, Tapered Headtube,Speed Release 12mm thru axle, Ai Offset, Stash compatible
Widelec
Lefty Ocho, 100mm, Chamber Damper with remote lockout, OppO Spring System, tapered steerer, 55mm offset
Amortyzator tylny
Fox Float DPS Performance Elite EVOL, remote lockout, adjustable rebound
Przerzutka tylna
Shimano Deore XT
Kaseta/wolnobieg
Shimano SLX, 10-51, 12-speed
Łańcuch
Shimano SLX, 12-speed
Manetki
Shimano SLX, 12-speed
Korba
HollowGram, BB30a, OPI SpideRing, 34T, Ai offset
Wkład suportu
Cannondale Alloy PressFit30
Hamulce
Shimano Deore hydraulic disc
Tarcze hamulcowe
Shimano RT54 160/160mm
Dźwignie hamulcowe
Shimano Deore hydraulic disc
Obręcze
Stan's NoTubes Crest S1, 28h, tubeless ready
Piasty
(F) Schwalbe Racing Ralph Performance, 29 x 2.25", Addix Compound, tubeless ready, (R) Schwalbe Racing Ralph Performance, 29 x 2.25", Addix Compound, tubeless ready
Szprychy
DT Swiss Champion
Opony
(F) Schwalbe Racing Ralph Performance, 29 x 2.25", Addix Compound, tubeless ready, (R) Schwalbe Racing Ralph Performance, 29 x 2.25", Addix Compound, tubeless ready
Kierownica
Cannondale 2 Flat, butted 2014 Alloy, 31.8mm, 3° rise, 8° sweep, 760mm
Mostek
Cannondale 3, 6061 Alloy, 31.8, 7°
Siodło
Prologo Dimension STN NDR, steel rails
Sztyca
Cannondale 2, 7075 Alloy, 31.6 x 400mm
Łączność
Wheel Sensor
*
Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.

Brak opinii klientów w tej chwili.

JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?

Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!

Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz

Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.

Geometria ramy ma ogromne znaczenie!

To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.

Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.

Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.

Jak dobrać rozmiar roweru?

Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.

Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.

Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).

Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.

Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:

  • dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.

Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.

Matematyka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.

To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.

Przeczytaj też artykułjak dobrać rozmiar koła.

Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.

Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela

Długość wewnętrznej strony nogi [cm]

Rozmiar ramy w calach

Rozmiar ramy w cm

Rower MTB koła 26” i 27,5”

Rower MTB koło 29”

Rower trekkingowy, crossowy i miejski

Rower szosowy

66

15

16

17

44

68

15

16

17

45

70

16

17

18

46

72

16

17

18

48

74

17

18

19

49

76

17

18

19

50

78

18

19

20

51

80

18

19

20

53

82

19

20

21

54

84

19

20

21

55

86

19

20

22

57

88

20

21

22

58

90

20

21

23

59

92

21

22

23

61

94

21

22

24

62

Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło