• -28%

Rower Cannondale Trail SL 3 2023

Zaoszczędź 28%
5 255,28 zł Zaoszczędź 28%
7 299,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 7 299,00 zł
Darmowa dostawa
Kolor
Rozmiar koła
Rozmiar ramy
Ostatnie sztuki w magazynie Ilość help_outlineZapytaj o produkt
Rower Cannondale Trail SL 3 2023

Rower Cannondale Trail SL 3 2023

Akceptuję zasady polityki prywatności  

Kup za 150,00 zł i otrzymaj darmową dostawę

Cannondale Trail SL 3 - perfekcyjna rama

To starszy brat swojego poprzednika, który podobnie jak on wyróżnia się na tle swojej konkurencji wyważoną geometrią, specyfikacją oraz estetyką. Wykorzystanie wiedzy zdobytej przez Cannondale związanej z ich flagowymi modelami Scalpel oraz F-Si sprawiło, że wiele rozwiązań z tych maszyn jest również widoczne w Cannondale Trail SL 3. Nowa rama, która została wykorzystana w tym rowerze górskim, jest zaawansowaną technologicznie konstrukcją wykonaną z lekkich rur aluminiowych obrabianych w procesie Smartform C2. Dodatkowo rower Cannondale Trail SL ma wydłużony reach i płaski kąt główki, co pozwala na wysunięcie koła przedniego do przodu, dając mu zdecydowanie większa stabilność. Aby możliwe jak najbardziej wpłynąć na komfort podczas pedałowania, zwiększono kąt rury podsiodłowej, wskutek czego pozycja jest bardziej naturalna i przyjemna. To, w połączeniu z mikro amortyzacją SAVE, zapewnia świetnie odczucia z jazdy. Ostatnim istotnym element Cannondale Trail SL 3 jest krótszy tylny trójkąt, który w znaczny sposób zwiększa zwinność roweru tam, gdzie inni zwalniają.

Rower górski Cannondale Trail SL 3 2023 – zupełnie nowa odmiana

Napęd, w jaki wyposażono rower górski Cannondale Trail SL 3 2023 to jeden z najlepszych i obecnie najczęściej stosowanych systemów napędowych w zaawansowanych rowerach MTB, a mianowicie 1x12. W tym rowerze Cannondale zdecydował się na zastosowanie komponentów firmy Shimano z grupy Deore M6100. Zgodnie z tym w rowerze znajdziemy przerzutkę tylną oraz manetki z tej właśnie grupy. Zestawienie tych elementów ze sobą to gwarancja solidnej pracy oraz precyzyjnej zmiany biegów. Przednia korba to również solidny element roweru. Po pierwsze jest to produkt Shimano model M5100 a po drugie zastosowany w systemie Hollowtech II znacznie poprawiającym sztywność i wytrzymałość.

Z racji, że rowerem górskim Cannondale Trail SL 3 2023 pokonuje się szlaki górskie – te mniej lub bardziej przejezdne – w modelu Trail SL 3 zastosowano przedni powietrzny amortyzator jednego z liderów wśród tych komponentów, jakim jest RockShox Judy Silver. Rower MTB ma amortyzator o skoku 100 mm i możliwość blokady z manetki na kierownicy. Elementem, który bardzo istotnie wpłynie na siłę hamowania oraz na bezpieczeństwo użytkownika są hamulce. Rower Cannondale Trail SL ma hamulce tarczowe hydrauliczne firmy Shimano MT200 wraz z tarczami RT10 o średnicy 160 mm.

Zaletą tego modelu jest nie tylko prostota działania, ale również mała awaryjność czy dobrze wyprofilowane klamki hamulca. 29-calowe koła to już dobrze znane wszystkim entuzjastom marki Cannondale obręcze firmy WTB wraz z piastami Shimano MT400 oparty na sztywnych osiach. Kunsztu rowerowi górskiemu Cannondale Trail SL 3 2023 dodają opony marki Schwalbe model Rocket Rick o szerokości 2,25 cala. Dla miłośników upgrade’ów również przygotowano niespodziankę w postaci dostosowania obręczy pod system Tubeless.

Cannondale Trail SL 3 z myślą o kim?

Rower Cannondale Trail SL 3 to wyjątkowy rower MTB, którym z przyjemnością udamy na eksplorację nowych ścieżek czy single tracków. Zgodnie z założeniem model Trail SL 3 ma być rowerem dla zawodowców chcących wyciskać z roweru 110%, ale i również amatorów, którzy chcą czerpać przyjemność z jazdy i wynieść poziom frajdy na niespotykany dotąd level. Umożliwienie montażu przedniej przerzutki, czy opuszczanej sztycy jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność Cannondale Trail SL 3 w tej cenie na tle konkurencji.

Rower górski Cannondale Trail SL 3 2023 – zalety:

- amortyzator Rock Shox Judy

- napęd w systemie 1x12 Shimano Deore

- nowa rama wraz z systemem SAVE

- świetne i mocno koła zbudowane na obręczach WTB

Ilość biegów
12
Materiał ramy
aluminium
Amortyzacja
przednia
Płeć
męskie
Przerzutka tył
Shimano DEORE
Kolor
biały
czarny
Rama
All-New, Smartform C2 Alloy, SAVE dropped seatstays, tapered headtube, post mount disc, StraightShot internal cable routing, dropper post compatible BSA 73, 12mm thru axle, Boost 148
Widelec
RockShox Judy Silver TK, 100mm, Solo Air, 15x110 thru-axle, remote lockout, 51mm offset
Przerzutka tylna
Shimano Deore M6100
Kaseta/wolnobieg
Sunrace, 11-51, 12-speed
Łańcuch
KMC X12, 12-speed
Manetki
Shimano Deore M6100, 12-speed
Korba
Shimano M5100, 30T
Wkład suportu
Shimano Hollowtech II
Hamulce
Shimano MT200 hydraulic disc
Tarcze hamulcowe
Shimano RT10 160/160mm
Dźwignie hamulcowe
Shimano MT200 hydraulic disc
Obręcze
WTB STX i23 TCS, 32h, tubeless ready
Piasty
(F) Shimano MT400, 15x110mm thru-axle (R) Shimano MT400 12x148
Szprychy
Stainless steel, 14g
Opony
Schwalbe Rocket Rick, 29 x 2.25", K-Guard
Kierownica
FSA Alloy Riser, 15mm rise, 760mm
Mostek
6061 Alloy, 31.8, 7°
Stery
Integrated, Sealed bearing
Siodło
Cannondale Trail, 170mm, steel rails
Sztyca
Cannondale 3, 6061 Alloy, 27.2 x 350mm
Łączność
Wheel Sensor
*
Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.

Brak opinii klientów w tej chwili.

JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?

Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!

Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz

Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.

Geometria ramy ma ogromne znaczenie!

To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.

Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.

Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.

Jak dobrać rozmiar roweru?

Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.

Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.

Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).

Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.

Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:

  • dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.

Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.

Matematyka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.

To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.

Przeczytaj też artykułjak dobrać rozmiar koła.

Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.

Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela

Długość wewnętrznej strony nogi [cm]

Rozmiar ramy w calach

Rozmiar ramy w cm

Rower MTB koła 26” i 27,5”

Rower MTB koło 29”

Rower trekkingowy, crossowy i miejski

Rower szosowy

66

15

16

17

44

68

15

16

17

45

70

16

17

18

46

72

16

17

18

48

74

17

18

19

49

76

17

18

19

50

78

18

19

20

51

80

18

19

20

53

82

19

20

21

54

84

19

20

21

55

86

19

20

22

57

88

20

21

22

58

90

20

21

23

59

92

21

22

23

61

94

21

22

24

62

Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło