• -7%

Rower Cannondale Moterra Neo Carbon 3+ 2021

Zaoszczędź 7%
26 969,07 zł Zaoszczędź 7%
28 999,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 28 999,00 zł
Kolor
Rozmiar koła
Rozmiar ramy
Obecnie brak na stanie Ilość help_outlineZapytaj o produkt
Rower Cannondale Moterra Neo Carbon 3+ 2021

Rower Cannondale Moterra Neo Carbon 3+ 2021

Akceptuję zasady polityki prywatności  

Kup za 150,00 zł i otrzymaj darmową dostawę

Rower CANNONDALE Moterra Neo Carbon 3+ 2021

Górski, elektryczny, niezawodny – taki właśnie jest Cannondale Mottera, który mamy przyjemność zaprezentować w naszej Rowerowej Republice. To prawdziwa nowość, a już bestseller, o którego jakości przekonało się sporo wielbicieli jazdy po nierównych terenach. To wymarzona maszyna dla kolarzy szukających wrażeń, ale nie niezrównanej wygody.

Rower Cannondale Mottera Neo Carbon – nie do zatrzymania!

Jeśli jesteś jakiś rower, który tak samo dobrze sprawdza się pod względem bezpieczeństwa, dynamiki i szybkości jazdy – to z pewnością mowa o tym modelu. Rower Cannondale Mottera Neo Carbon wraz ze swoją ramą wykonaną z włókna węglowego zdaje się niemal niezniszczalny i zdaniem producenta – tak jest w istocie.

Parametry, na które warto zwrócić uwagę:

  • niezawodny widelec: rockShox 35 Gold RL, 160mm, DebonAir, 15x110mm thru-axle, tapered steerer, 51mm offset,

  • przerzutka tylnia SRAM SX Eagle o dużej wytrzymałości,

  • wysokiej klasy hamulce SRAM Guide RE hydraulic disc, 4-piston,

  • solidne opony (F) Maxxis Minion DHF, 27.5/29 x 2.6", 3C compound, EXO+, tubeless ready / (R) Maxxis Minion DHII, 27.5/29 x 2.6", 3C compound, EXO+, tubeless ready,

  • sztyca TranzX dropper, internal routing, 31.6, 100mm (S), 120mm (M), 130mm (L-XL).

Rower Cannondale Mottera Neo Carbon odpowie w pełni na Twoje wymagania, a nawet je przewyższy – zwłaszcza jeśli lubisz mieć pełną kontrolę nad swoim jednośladem w pakiecie z niezawodną sterownością.

Rower elektryczny Cannondale – model na miarę XXI wieku

Nie ukrywajmy – każdy z nas ma czasem dość żmudnych podjazdów, które mogą zmniejszyć przyjemność z wyprawy nawet u najbardziej ambitnego kolarza. Tutaj rower elektryczny Cannondale jest pomocą – jako wyczynowy MTB full suspension z dodatkową porcją mocy, pomoże Ci je pokonać bez mrugnięcia okiem.

Solidny Cannondale Mottera to także dobry wybór, jeśli preferujesz długie przejażdżki. Pojemna bateria 625 Wh na pewno Cię nie zawiedzie. Podobnie jak sama amortyzacja – w końcu rower elektryczny Cannondale to propozycja wysokiej klasy, zatem nie tylko wyposażony w solidny widelec, ale też wzbogacony sprężyną powietrzną i zwężaną rurą sterową.

Wszystko dla Twojej wygody, dlatego możesz mieć pewność, że Cannondale Mottera warto potraktować jako inwestycję w niezwykłe doświadczenie jazdy, komfort i bezpieczeństwo, jakich próżno szukać w modelach w niższych cenach. Tutaj już po pierwszej przejażdżce wiesz dokładnie, na co poszła każda złotówka. Przyjemność jazdy na tym modelu to wartość bezcenna.

Ilość biegów
12
Materiał ramy
carbon
Amortyzacja
full
Płeć
męskie
Przerzutka tył
Sram SX Eagle
Kolor
czarny
zielony
Rama
160mm travel, BallisTec Carbon Front Triangle, SmartForm C1 Alloy Swingarm, Proportional Response Tuned Suspension, removable downtube battery, alloy skid plate, Ai offset drivetrain, internal cable routing, 148x12mm thru-axle
Widelec
RockShox 35 Gold RL, 160mm, DebonAir, 15x110mm thru-axle, tapered steerer, 51mm offset
Amortyzator tylny
RockShox Deluxe Select, DebonAir, adjustable rebound
Silnik
Bosch Performance Line CX 250W
Akumulator
Bosch PowerTube 625Wh
Jednostka sterująca
Bosch Purion
Ładowarka
Bosch 4a
Przerzutka tylna
SRAM SX Eagle
Kaseta/wolnobieg
SRAM PG-1210, SX Eagle, 11-50, 12-speed
Łańcuch
SRAM SX Eagle
Manetki
SRAM SX Eagle, single click, 12-speed
Korba
FSA Bosch E-bike w/ custom Ai offset, 160mm, 34T
Hamulce
SRAM Guide RE hydraulic disc, 4-piston
Tarcze hamulcowe
220/200mm Centerline rotors
Dźwignie hamulcowe
SRAM Guide RE hydraulic disc
Obręcze
WTB STX i29 TCS, 32h, tubeless ready
Piasty
(F) Formula DC-511, 15x110mm / (R) Formula DC-1248, 12x148mm
Szprychy
DT Swiss Champion
Opony
(F) Maxxis Minion DHF, 27.5/29 x 2.6", 3C compound, EXO+, tubeless ready / (R) Maxxis Minion DHII, 27.5/29 x 2.6", 3C compound, EXO+, tubeless ready
Kierownica
Cannondale 3 Riser, 6061 Alloy, 15mm rise, 8° sweep, 4° rise, 780mm
Mostek
Cannondale 3, 3D Forged 6061 Alloy, 1-1/8", 31.8, 7°
Stery
Integrated Sealed Bearing, Tapered
Siodło
Fabric Scoop Shallow Sport, steel rails
Sztyca
TranzX dropper, internal routing, 31.6, 100mm (S), 120mm (M), 130mm (L-XL)
*
Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.

Brak opinii klientów w tej chwili.

JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?

Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!

Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz

Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.

Geometria ramy ma ogromne znaczenie!

To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.

Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.

Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.

Jak dobrać rozmiar roweru?

Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.

Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.

Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).

Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.

Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:

  • dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.

Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.

Matematyka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.

To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.

Przeczytaj też artykułjak dobrać rozmiar koła.

Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.

Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela

Długość wewnętrznej strony nogi [cm]

Rozmiar ramy w calach

Rozmiar ramy w cm

Rower MTB koła 26” i 27,5”

Rower MTB koło 29”

Rower trekkingowy, crossowy i miejski

Rower szosowy

66

15

16

17

44

68

15

16

17

45

70

16

17

18

46

72

16

17

18

48

74

17

18

19

49

76

17

18

19

50

78

18

19

20

51

80

18

19

20

53

82

19

20

21

54

84

19

20

21

55

86

19

20

22

57

88

20

21

22

58

90

20

21

23

59

92

21

22

23

61

94

21

22

24

62

Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło