Rowery elektryczne

Dojeżdżasz na rowerze do pracy? Chcesz docierać rowerem jeszcze dalej niż dotychczas? A może chcesz, żeby jazda na rowerze była jeszcze lżejsza i przyjemniejsza? W takim razie rower elektryczny spełni Twoje wymagania i dostarczy Ci wielu wrażeń! W taki sposób możesz przemieszczać się szybko i nie zużywając dużo energii. Nieważne czy poruszasz si...

Dojeżdżasz na rowerze do pracy? Chcesz docierać rowerem jeszcze dalej niż dotychczas? A może chcesz, żeby jazda na rowerze była jeszcze lżejsza i przyjemniejsza? W takim razie rower elektryczny spełni Twoje wymagania i dostarczy Ci wielu wrażeń! W taki sposób możesz przemieszczać się szybko i nie zużywając dużo energii. Nieważne czy poruszasz się rowerem po mieście czy po bezdrożach, silnik roweru elektrycznego wspomoże Cię w każdych warunkach. To, który rower elektryczny wybierzesz, zależeć powinno od stylu jazdy jaki preferujesz. Zastanawiasz się jak działają rowery elektryczne? Nic prostszego, wystarczy jedynie zacząć pedałować a silnik sam rozpocznie wspomaganie. Kiedy zechcesz się zatrzymać i przestaniesz pedałować, silnik sam się wyłączy i pozwoli Ci się zatrzymać. Rower elektryczny nadają się dla seniora, dla młodych, dla aktywnych, tak naprawdę dla wszystkich, którzy uwielbiają jazdę na rowerze.

Czytaj więcej
na stronie
Pokaż 1 - 15 z 17
Pokaż 1 - 15 z 17

Najważniejszymi elementami, które posiada rower elektryczny są silnik i akumulator. Silnik, w zależności od zastosowania roweru, może zostać umiejscowiony w przednim lub tylnym kole roweru, a także przy korbie. Rozwiązanie z silnikiem w przednim kole jest stosowane najczęściej w rowerach miejskich. Zapewnia ono optymalny rozkład masy i jest mało skomplikowane. Silnik umiejscowiony w tylnym kole roweru najczęściej spotykany jest w rowerach rekreacyjnych ze względu na to, że większośc masy rowerzysty naciska właśnie na tylną oś. Dzięki takiemu umiejscowieniu silnika możliwe jest zachowanie lepszej przyczepności. Natomiast silnik umieszczony w okolicach korby roweru generuje najwyższy moment obrotowy spośród wymienionych rozwiązań. Dodatkowo jego umiejscowienie w okolicach środka ciężkości pozytywnie wpływa na właściwości jezdne. Moc silników elektrycznych w rowerach najczęściej wynosi 250W. Występują również silniki o większej mocy, jednak należy pamiętać, że według obowiązujących przepisów, pojazdy z takimi silnikami traktowane już są jako motorowery. Ograniczeniu podlega również maksymalna prędkość, po osiągnięciu której silnik przestaje wspomagać rower elektryczny. Jest to prędkość równa 25km/h. Moc z jaką silnik wspomaga naszą jazdę można regulować na wyświetlaczu na kierownicy. Im wyższy tryb wspomagania tym lżej będzie trzeba pedałować rowerem elektrycznym, jednak należy pamiętać o tym, że podczas jazdy na wyższym trybie wspomagania akumulator szybciej się rozładuje. W rowerach elektrycznych poza silnikiem ważny jest również akumulator. Mogą być umiejscowione w różnych miejscach i mieć różne pojemności. Najczęściej  rower elektryczny ma je umiejscowione  w dolnej rurze ramy lub na bagażniku. Pojemność baterii decydować będzie o czasie pracy między kolejnymi cyklami ładowania oraz o czasie ładowania. W celu utrzymania jak najdłuższej żywotności akumulatora należy przestrzegać zasad poprawnego ładowania i przechowywania.

Wejdź w poniższy link, jeżeli chcesz wiedzieć więcej o wszystkich typach rowerów: https://republikarowerowa.pl/porady/artykul/jak-wybrac-rower.html

Przed wyborem rozmiaru ramy polecamy zapoznać się z naszym poradnikiem: https://republikarowerowa.pl/porady/artykul/jak-wybrac-rozmiar-ramy-rowerowej.html