• -7%

Rower Cannondale Habit Neo 3+ 2021

Zaoszczędź 7%
26 969,07 zł Zaoszczędź 7%
28 999,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką: 28 999,00 zł
Kolor
Rozmiar koła
Rozmiar ramy
Obecnie brak na stanie Ilość help_outlineZapytaj o produkt
Rower Cannondale Habit Neo 3+ 2021

Rower Cannondale Habit Neo 3+ 2021

Akceptuję zasady polityki prywatności  

Kup za 150,00 zł i otrzymaj darmową dostawę

Rower CANNONDALE Habit Neo 3+ – przeznaczony na trudny teren

Szukasz sprzętu do pokonywania nawet najtrudniejszych górskich szlaków? Postaw na nowoczesne rozwiązania! Zaprojektowany po to, aby dać Ci maksymalny komfort i przyjemność z jazdy CANNONDALE Habit Neo to propozycja dla wszystkich, którzy od jednośladów oczekują czegoś więcej – nowego wymiaru doznań i wygody.

CANNONDALE Habit Neo – topowy model dla wymagających

Nawet najtrudniejsze tereny staną się do pokonania – jeśli będziesz w siodle tego elektrycznego modelu fullsuspension. Możliwości innowacyjnych technologii łączą się tutaj płynnie z komponentami RockShox, co daje niesamowite wrażenia podczas jazdy. Do tego dochodzi skok 140/130 mm oraz znakomita kinematyka – wszystko po to, by czerpać maksymalną przyjemność podczas rekreacji i szybko dotrzeć do celu na co dzień.

Jakimi cechami wyróżnia się CANNONDALE Habit Neo na tle innych modeli?

  • kompleksowa amortyzacja dla Twojej pełnej wygody,
  • akumulator nowej generacji – Bosch PowerTube 625Wh,
  • podzespoły renomowanego producenta SHIMANO,
  • korba FSA Bosch E-bike w/ custom Ai offset, 160mm, 34T,
  • niezawodne szprychy DT Swiss Champion,
  • solidna karbonowa rama,
  • widelec RockShox 35 Gold RL, 140mm, DebonAir, 15x110, tapered steerer, 51mm offset,
  • wysokiej klasy obręcze WTB ST i30 TCS, 32h, tubeless ready.

Masz zatem do czynienia z rowerem, który Cię nie zawiedzie – bez względu na to, z jak wielkimi wyzwaniami będziesz musiał się zmierzyć na trasie. CANNONDALE Habit Neo to po prostu propozycja dla mężczyzn nieuznających kompromisu.

CANNONDALE Habit Neo – z miłości do jakości!

Nie sposób wymienić wszystkich zalet CANNONDALE Habit Neo – tę jakość jazdy trzeba poczuć na własnej skórze. Regulowana sztyca podsiodłowa pozwala dopasować warunki jazdy idealnie do indywidualnych potrzeb, a bardzo pojemna bateria 625Wh – to długi czas nieprzerwanej jazdy bez potrzeby ładowania. Warto również zwrócić uwagę na 12-biegowy napęd Shimano Deore / SLX – dzięki któremu jazda będzie płynna i zgodna ze specyfiką podłoża.

Poza komfortem jazdy – poruszając się tym modelem, po prostu poczujesz się pewnie i bezpiecznie, co w dużej mierze jest zasługą zastosowania tutaj naprawdę konkretnego systemu hamulców. Magura MTT, bo o nich mowa – to rozwiązanie wzbogacone czterotłoczkowymi zaciskami i tarczami 220/200 mm. Tym hamulcom można zaufać! Podobnie jak zawieszeniu RockShox, natomiast napęd czwartej generacji Bosch Performance Line CX 250W to gwarancja niesamowitej jakości jazdy, od której można się zwyczajnie uzależnić. Poczuj tę moc, dokądkolwiek się udasz!

 

 

Ilość biegów
12
Materiał ramy
carbon
Amortyzacja
full
Płeć
męskie
Przerzutka tył
Shimano SLX
Kolor
czarny
niebieski
Rama
130mm travel, BallisTec Carbon Front Triangle, SmartForm C1 Alloy Swingarm, Proportional Response Tuned Suspension, removeable downtube battery, alloy skid plate, Ai offset drivetrain, internal cable routing
Widelec
RockShox 35 Gold RL, 140mm, DebonAir, 15x110, tapered steerer, 51mm offset
Amortyzator tylny
RockShox Deluxe Select R, DebonAir
Silnik
Bosch Performance Line CX 250W
Akumulator
Bosch PowerTube 625Wh
Jednostka sterująca
Bosch Purion
Ładowarka
Bosch 4a
Przerzutka tylna
Shimano SLX, 12-speed
Kaseta/wolnobieg
Shimano Deore M6100, 10-51, 12-speed
Łańcuch
Shimano SLX, 12-speed
Manetki
Shimano Deore M6100, 12-speed
Korba
FSA Bosch E-bike w/ custom Ai offset, 160mm, 34T
Hamulce
(F) Magura MTThirty hydraulic disc, 4-piston, 220mm MDR-P rotor / (R) Magura MTThirty hydraulic disc, 2-piston, 203mm MDR-P rotor
Dźwignie hamulcowe
Magura MTThirty HC hydraulic dis
Obręcze
WTB ST i30 TCS, 32h, tubeless ready
Piasty
(F) Formula DC-51131, 15x110mm thru-axle / (R) Shimano FH-MT410-B, 12x148mm thru-axle
Szprychy
DT Swiss Champion
Opony
(F) Maxxis Dissector, 29 x 2.6", EXO casing, tubeless ready / (R) Maxxis Rekon, 29 x 2.6", EXO casing tubeless ready
Kierownica
Cannondale 3 Riser, 6061 Alloy, 15mm rise, 8° sweep, 4° rise, 780mm
Mostek
Cannondale 3, 6061 Alloy, 31.8, 0°
Stery
Semi Integrated, Tapered
Siodło
Fabric Scoop Shallow Sport, steel rails
Sztyca
TranzX dropper, internal routing, 31.6, Drop: 125mm (SM), 130mm (MD, LG, XL)
Extra
Pre-installed light cables
*
Produkty mogą różnić się do tych przedstawionych na zdjęciach jak i od specyfikacji podanej w opisie.

Brak opinii klientów w tej chwili.

JAK WYBRAĆ ROZMIAR RAMY ROWEROWEJ?

Aby móc w pełni rozkoszować się przyjemnością płynącą z jazdy Twoim nowym rowerem, musisz najpierw prawidłowo dobrać rozmiar jego ramy. W przeciwnym wypadku korzystanie z Twojego nowego sprzętu może powodować dyskomfort, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie dla Twojego bezpieczeństwa. Ale nie martw się na zapas – mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pokażą Ci, jak dobrać rozmiar ramy rowerowej!

Rama rowerowa – rozmiar. Zanim zaczniesz

Należy pamiętać o tym, że nawet ramy przeznaczone to tego samego rodzaju kolarstwa mogą mieć nieco różną geometrię. Na całokształt mają wpływ również inne wymiary, jak na przykład kąt główki ramy (α), kąt rury podsiodłowej (β), efektywna długość górnej rury – (x), długość tylnego trójkąta ramy (y) lub baza kół (z). Najczęściej spotykane rozmiary ram to od 17” do 21”, lub w przypadku rowerów szosowych od 50cm do 57cm.

Geometria ramy ma ogromne znaczenie!

To, w jaki sposób będzie prowadzić się Twój nowy rower, w dużej mierze zależeć będzie od kształtu oraz geometrii jego ramy. Co ciekawe, nawet zmiany rzędu 1° czy 2° mogą znacząco wpłynąć na zachowanie i właściwości jezdne jednośladu.

Przykładowo, rowery górskie o ostrzejszym kącie główki (czyli kącie, pod którym zamocowany jest amortyzator) są stabilniejsze przy dużych prędkościach, ale okupują to koniecznością użycia większej siły w celu zmiany kierunku poruszania się roweru.

Z drugiej strony spektrum mamy rowery szosowe, czyli maszyny zaprojektowane z myślą o osiąganiu ogromnych szybkości. Wymuszają one mocno pochyloną sylwetkę, co jest niezwykle pożądane w trakcie wyścigu, ale po kilku godzinach spędzonych w siodle zaczyna powodować duży dyskomfort. Dlatego też rama wyścigowych szos posiada zazwyczaj węższy rozstaw kół oraz ostrzejsze kąty zapewniające maksymalną aerodynamikę. Dla kontrastu rowery szosowe endurance oferują bardziej wyprostowaną pozycję, która pozwala na wygodne pokonywanie długich tras, kosztem nieco mniejszej prędkości.

Jak dobrać rozmiar roweru?

Odpowiednio dobrana geometria jednośladu to jednak nie wszystko, czego potrzebuje dobra rama rowerowa – rozmiar jest równie ważny! Zbyt duża rama będzie powodowała problemy z wsiadaniem na rower oraz sprawi, że ciężko będzie Ci dosięgnąć do pedałów. Z kolei zbyt niska rama będzie powodować duży dyskomfort i pogarszać efektywność pedałowania.

Zatem jak dobrać rozmiar roweru? Poszukiwania idealnego wymiaru ramy powinieneś zacząć od zagospodarowania sobie kilku wolnych minut oraz znalezienia jakiejś miary. Przedstawiamy sposób jak dobrać i zmierzyć rozmiar ramy rowerowej.

Najbardziej efektywny i dokładny sposób doboru rozmiaru ramy odbywa się poprzez zmierzenie długości wewnętrznej strony naszej nogi, czyli przekroku. Innymi słowy jest to odległość od krocza do ziemi. Przekrok musi być mniejszy od wysokości ramy – zagwarantuje nam to wygodę oraz uchroni przed poważną kontuzją w momencie, w którym z jakiegoś powodu trzeba byłoby szybko zeskoczyć z roweru (lądując stopami na ziemi nie uderzysz ramą w czułe miejsce).

Pomiaru przekroku można dokonać, stojąc boso przy ścianie i zaznaczając na niej ołówkiem najwyższy punkt w kroku. Następnie należy zmierzyć odległość od zaznaczonego punktu do podłogi. Żeby ułatwić pomiar, można do tego celu użyć książki, przykładając ją grzbietem do ściany.

Tak zmierzona odległość będzie wartością bazową, na podstawie której będziemy określać wysokość, jaką powinna posiadać nasza rama rowerowa. Rozmiar przekroku musimy następnie przemnożyć przez podane poniżej przeliczniki w zależności od rodzaju roweru, jaki nas interesuje:

  • dla roweru górskiego na kołach 26” lub 27,5” – przez 0,226; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla roweru górskiego na kołach 29” – przez 0,238; – rozmiar ramy wyrażony w calach.

  • dla rowerów trekkingowych, crossowych i miejskich – przez 0,25. – rozmiar ramy wyrażony w calach.

Pozwoli Ci to uzyskać przybliżone rozmiary ram rowerowych wyrażane w calach.

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego w naszych obliczeniach nie uwzględniliśmy rowerów szosowych. Stało się tak dlatego, że zwyczajowo rozmiary ram rowerowych wyrażane są w calach, podczas gdy wysokość szos podawana jest w centymetrach.

Dlatego też, jeśli chcesz kupić rower szosowy, to otrzymany wcześniej przekrok przemnóż przez 0,66. Współczynnik ten pozwoli Ci otrzymać przybliżony rozmiar ramy wyrażony w centymetrach.

Matematyka to nie wszystko

Pamiętaj jednak, że powyższe wyliczenia zapewniają tylko teoretyczny pogląd na to, jakie rozmiary ram rowerowych będą dla Ciebie odpowiednie. Może okazać się, że wyliczony rozmiar ramy wyniesie na przykład 19”, ale w praktyce okaże się, że lepiej będziesz czuć się, jeżdżąc na rowerze w rozmiarze 21”.

To, jaki rozmiar ramy rowerowej będzie dla Ciebie odpowiedni, zależeć będzie także od typu roweru – przykładowo, w przypadku rowerów górskich posiadających koła 26” lub 27,5” lepszym wyborem będą mniejsze rozmiary ram niż w rowerach trekkingowych. Dlatego też, jeżeli tylko masz taką możliwość, to warto udać się do pobliskiego sklepu rowerowego i tam fizycznie „przymierzyć się” do roweru.

Przeczytaj też artykułjak dobrać rozmiar koła.

Nie jesteś pewny, jaki rozmiar ramy wybrać? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

W Republice Rowerowej dosłownie żyjemy rowerami i wszystkim, co jest z nimi związane. Dlatego też chętnie pomożemy Ci w doborze zarówno odpowiedniego jednośladu, jak i wysokości jego ramy! W naszej ofercie znajdziesz szeroki wachlarz sprzętów – od rowerów miejskich i trekkingowych, przez górale i e-bike, a kończąc na aerodynamicznych szosach.

Jak wybrać rozmiar ramy rowerowej – tabela

Długość wewnętrznej strony nogi [cm]

Rozmiar ramy w calach

Rozmiar ramy w cm

Rower MTB koła 26” i 27,5”

Rower MTB koło 29”

Rower trekkingowy, crossowy i miejski

Rower szosowy

66

15

16

17

44

68

15

16

17

45

70

16

17

18

46

72

16

17

18

48

74

17

18

19

49

76

17

18

19

50

78

18

19

20

51

80

18

19

20

53

82

19

20

21

54

84

19

20

21

55

86

19

20

22

57

88

20

21

22

58

90

20

21

23

59

92

21

22

23

61

94

21

22

24

62

Źródło: roweroweporady.pl/rozmiar-ramy-rowerowej

Rejestracja nowego konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło