Rowery elektryczne
Dojeżdżasz na rowerze do pracy? Chcesz docierać rowerem jeszcze dalej niż dotychczas? A może chcesz, żeby jazda na rowerze była jeszcze lżejsza i przyjemniejsza? W takim razie rower elektryczny spełni Twoje wymagania i dostarczy Ci wielu wrażeń! W taki sposób możesz przemieszczać się szybko i nie zużywając dużo energii. Nieważne czy poruszasz się rowerem po mieście czy po bezdrożach, silnik roweru elektrycznego wspomoże Cię w każdych warunkach. To, który rower elektryczny wybierzesz, zależeć powinno od stylu jazdy jaki preferujesz. Zastanawiasz się jak działają rowery elektryczne? Nic prostszego, wystarczy jedynie zacząć pedałować a silnik sam rozpocznie wspomaganie. Kiedy zechcesz się zatrzymać i przestaniesz pedałować, silnik sam się wyłączy i pozwoli Ci się zatrzymać. Rower elektryczny nadają się dla seniora, dla młodych, dla aktywnych, tak naprawdę dla wszystkich, którzy uwielbiają jazdę na rowerze.
Najważniejszymi elementami, które posiada rower elektryczny są silnik i akumulator. Silnik, w zależności od zastosowania roweru, może zostać umiejscowiony w przednim lub tylnym kole roweru, a także przy korbie. Rozwiązanie z silnikiem w przednim kole jest stosowane najczęściej w rowerach miejskich. Zapewnia ono optymalny rozkład masy i jest mało skomplikowane. Silnik umiejscowiony w tylnym kole roweru najczęściej spotykany jest w rowerach rekreacyjnych ze względu na to, że większość masy rowerzysty naciska właśnie na tylną oś. Dzięki takiemu umiejscowieniu silnika możliwe jest zachowanie lepszej przyczepności. Natomiast silnik umieszczony w okolicach korby roweru generuje najwyższy moment obrotowy spośród wymienionych rozwiązań. Dodatkowo jego umiejscowienie w okolicach środka ciężkości pozytywnie wpływa na właściwości jezdne. Moc silników elektrycznych w rowerach najczęściej wynosi 250W. Występują również silniki o większej mocy, jednak należy pamiętać, że według obowiązujących przepisów, pojazdy z takimi silnikami traktowane już są jako motorowery. Ograniczeniu podlega również maksymalna prędkość, po osiągnięciu której silnik przestaje wspomagać rower elektryczny. Jest to prędkość równa 25km/h. Moc z jaką silnik wspomaga naszą jazdę można regulować na wyświetlaczu na kierownicy. Im wyższy tryb wspomagania tym lżej będzie trzeba pedałować rowerem elektrycznym, jednak należy pamiętać o tym, że podczas jazdy na wyższym trybie wspomagania akumulator szybciej się rozładuje. W rowerach elektrycznych poza silnikiem ważny jest również akumulator. Mogą być umiejscowione w różnych miejscach i mieć różne pojemności. Najczęściej rower elektryczny ma je umiejscowione w dolnej rurze ramy lub na bagażniku. Pojemność baterii decydować będzie o czasie pracy między kolejnymi cyklami ładowania oraz o czasie ładowania. W celu utrzymania jak najdłuższej żywotności akumulatora należy przestrzegać zasad poprawnego ładowania i przechowywania.
Wejdź w poniższy link, jeżeli chcesz wiedzieć więcej o wszystkich typach rowerów: https://republikarowerowa.pl/porady/artykul/jak-wybrac-rower.html
Przed wyborem rozmiaru ramy polecamy zapoznać się z naszym poradnikiem: https://republikarowerowa.pl/porady/artykul/jak-wybrac-rozmiar-ramy-rowerowej.html